|
gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...
|
בתור משווקים כולנו מכירים את מקצרי הקישורים bit.ly ו did.ly הישראלית
ורובנו אכן משמשים בקישורים האלה כדי לקצר קישורים שנוכל לעקוב אחרים
ולהבין את טיב הביצועים של המיילים שלנו הודעות הווצאפ שאנחנו שולחים לתפוצה שלנו ועוד.
עכשיו כמו שרובנו יודעים כדי לבצע מדידה אפקטיבית של הביצועים שלנו אנחנו רוצים להיות מאוד מדויקים בהקשר של כמה קליקים נלחצו על קישור מסוים כדי לדעת את האפקטיביות של המסר ועוד יותר חשוב אנחנו רוצים לדעת בדיוק אילו משתמשים ביצעו את הפעולה הספציפית שאנחנו רוצים למדוד כדי להבין לדוגמא:
כמה קליקים נדרש מאותו משתמש כדי לבצע את ההמרה (לשים קישור למאמר על המרה) הסופית ולייצר סוג של FLOW של קליקים במשפך הפרסומי שלנו שבסופו נדע כמה קליקים על קישור ומקורו כדי להבין מה עזר למשתמש (הלקוח הפוטנציאלי) לקבל את ההחלטה ולרכוש (לדוגמא) דווקא מאיתנו.
את זה אפשר להשיג רק כאשר לאותו מקצר קישורים יש אפשרויות API נרחבות המאפשרות חיבור (אינטגרציה) בין המערכות השונות בביזנס כמו:
- מערכת ניהול לקוחות
- מערכת דיוור
- ווצאפ
- ועוד
בסופו של יום לנו כמשווקים מאוד חשוב נושא המדידה, ואם יש לנו אפשרות לבצע מדידה מתקדמת של הביצועים אנחנו חייבים להטמיע מערכות כמו BIT.LY באקוסיסטם של הביזנס שלנו.
יתרונות וחסרונות הכלים השונים:
BIT.LY – כדי לנסות את ביט לי אתם יכולים לפתוח חשבון חינמי לחלוטין שמאפשר לכם גישה לממשק יחסית ליצירת קיצור קישורים באופן יזום מהצד שלכם, מה שמצריך ממכם זמן עבודה כדי לקצר כל קישור שאתם רוצים למדוד.
החסרון הוא שאין בממשק שלה בצורה ישירה אפשרות מהירה לחיבור בין המערכת שלהם למערכת שלנו.
והחסרון הכי ע-נ-ק שלהם הוא שבחשבון החינמי מי שלוחץ על קישור מקוצר נחשף קודם למודעה של גוגל או פייסבוק
ואז אותו משתמש שלחץ יכול לעבור ליעד – נורא.
החיבור הקסום שמחבר בין מערכות
כדי “לדבר” בין מערכת שונות, לרוב אנחנו משתמשים בכלי יחסית פשוט מבוסס HTTP שנקרא WEBHOOK שזה בעצם כתובת או נקודת קצה של אתר (שירות בשפה המקצועית)
שחברה או תוכנה יצרו כדי שנוכל “לדבר” בין מערכת שונות.
אז לדוגמא שנתתי קודם, אם משתמש X לחץ על קישור מסוים, אותה מערכת קיצור קישורים
תשלח לי “התראה” לאותה נקודת קצה ( זה מלשון קרס webhook שתופס נתונים)
ששמתי במערכת כדי לקבל את אותו המידע על הקליק הספציפי של המשתמש
עכשיו זה לא שהמערכות שציינתי הם היחידות בשוק..יש מערכת עם תמיכת API בשם SHORT.IO
שגם נותנת תמיכה ב API ובוובהוקים אבל לא בחשבון החינמי שלה.
הנה החדשות האמיתיות
בעוד שהמערכות שציינתי נותנות פתרונות כאלה ואחרות, המערכת הבאה שהציג לכם נותנת לכם פתרון מקצה לקצה בכל מה שקשור לשיווק שלכם:
- ספירה של כמות הקליקים שלכם – צ’ק
- שינוי הקישור המקורי מקישור מקוצר – צ’ק
- תזמון קישורים – צ’ק
- לעשות רידיירקט לאחר מספר מסוים של קליקים – צ’ק
המערכת הזו נקראית roo.bz ונכון לכתיבת שורות אלו היא המערכת עם התוכנית החינמית הכי מתקדמת בעולם שנותנת את מגוון הפתרונות הרחב ביותר ללא הגבלה בפי’צרים – העסק שלכם יגדל? תשלמו – לא יגדל לא תשלמו – פשוט.
אבל.. החינם כאן זה לא העניין זה הפיצ’רים המדהימים שיש לה שהופכת את המערכת לכלי למדידה ותפעול שיווק מהטובות בשוק, בואו נפרט יחד מה היתרונות והשימושים של המערכת ונראה איך הן עוזרות לעסקים לצמוח.
אבל לפני כן, לאנשי האוטומציה שבינינו הדרך הכי נוחה לבצע אוטומציות / אינטגרציות היא עם make.com
מי שלא מכיר מייק היא תוכנת אוטומציות אולי המובילה בעולם היום, הם מיליוני משתמשים מכל העולם שלא מפסיקים לתעד את השימושים שלה באונליין, ולכל מה שקשור בייעול תהליכים שיווקיים המודול (module) של ROO נותן כאן בראש למתחרות.
לפני שנגיע אליה אסקור לכם את האפשרויות של המודולים השונים, נתחיל מהאפשרויות מקצרי הקישורים ב-API שיש למערכות בתוך מייק:
short.io:
בגדול מציעה פיצ’רים לא רעים כמו יצירת קישור עדכון קישור, מחיקת קישור וכו’
ואפשרויות API נוספות שיש בדוקומנציה שלהם. עד כאן נחמד,
בנוסף אם משגרים לנקודת הקצה שלהם גם בקשת LINK STATISTICS אפשר גם לקבל סטטיסטיקות מעניינות על הביצועים של הקישורים:
ניתן גם למשוך סטיסטיקות על קליקים ספצייפיים של קישור מסוים ועוד, מי שרוצה לראות את הדוקומנציה בבקשה:
https://developers.short.io/reference/get_links-opengraph-domainid-linkid
ואם שאלתם לגביי וובהוקים – כן ניתן להגדיר תחת דומיין / דומיינים לאן לשלוח מידע כאשר לינק נלחץ.
יאללה נקסט.
ביט.לי:
מציעה מבחר מאוד צנוע של אפשרויות שעיקרן הוא קיצור הקישור בגדול ותו לא.
אבל יש לה דוקומנטציית API מרשימה למדי האמת שניתן בעזרת החיבור במייק לבצע כל מיני פעולות
ושוב לא מומלץ להשתמש בחשבון חינמי בכלל:
לגבי מחירים אתייחס לזה בהמשך כמובן ותדעו את ההפרש בינהם
המהפכה השקטה של ROO בעולם קיצור הקישורים הוכיחה שגם אם יש אין סוף מוצרים קיימים בשוק – אם מצאת פתרון לבעיה כואבת אתה יכול להיכנס ולהתחרות על ליבם של המשתמשים וזה בדיוק מה שעשתה ROO הישראלית.
ROO הגיעה מבית התוכנה של דודו ציזנר (מורי ורבי) ובניית תהליכים לעסקים ולכן בנתה את הכלי הזה בהלימה לצרכים של עסקים ובמיוחד לתהליכי השיווק שלהם.
בקצרה, עסקים רבים מייצרים קמפיינים שיווקיים ולרוב בקמפיינים השיווקיים מעורבים תהליכי אוטומציה כאלה ואחרים, כמו שליחת מייל בהרשמה או שליחת ווצאפ נכון? יופי.
בעוד שמערכות המיילים נותנות פתרון לצד שלהם למדידת לחיצה על קישורים אנחנו לא ממש יכולים לעשות הרבה עם המידע הזה במייל כי הוא כמקשה אחת כזו של מידע שלאו דווקא מצביע על תהליך כזה או אחר שקרה בדרך ליצירת עסקה מול המשתמש (הצרכן)
ומכאן כלים כמו ROO ו SHORT נוצרו כדי שנוכל לבצע מדידה “רב מימדית” שלא תלויה בדבר – משמע לא תלויה בפלטפורמה כזו או אחרת.
ניקח דוגמא? יאללה שחק אותה שחק אותה מה שחק אותה? (המבין יבין)
נניח ואתם עושים קמפיין שהמטרה שיש לו היא לייצר לקוחות פרימיום (משמע שמשלמים מחיר גבוה)
אתם לרוב כמו בעולם הדייטים תרצו לייצר טעימה ממכם לפני ההחלטה אם להמשיך את הדייט ובסוף להתחתן נכון?
אחלה.
המשפך הקלאסי של עסקים הוא מוצר פרונט >> מוצר חינמי או במחיר מוזל שלא דורש מחשבה רבה מצד הגולש >> אפסייל למוצר DO IT YOURSELF כזה שעולה קצת יותר עד כמה מאות >> מוצר פרימיום DONE WITH YOU שלרוב כולל תוכניות ליווי כאלה ואחרות או מוצר DONE FOR YOU
שזה בדרך כלל מגיע בצורת שירות (כמו שירותי אוטומציה)
אחלה עד כאן נכון? אבל מה אם הייתה דרך שבה תוכלו למדוד את האפקטיביות של המסרים שלכם שאמורה להעביר את הגולש בכל אחד מהצעדים האלה?
להציע הצעות מפתות שתחומות בזמן ומקום?
אם הייתם יכולים לדעת כמה קליקים לקח עד שלקוח הפך ללקוח ולשלוח את כל המידע הזה
למערכת ניהול הלקוחות שלכם ולייצר מזה סטטיסטיקות ותובנות שיעזרו לכם בתהליכי השיווק?
לדוגמא:
מישהו נרשם למוצר החינמי >> נשלחת הודעת ווצאפ עם קישור למעמד המרה כזה או אחר ובאותה הנשימה נשלח גם מייל עם אותו קישור (רק עם פרמטרים שונים למדידה) שיגיד לנו בגדול “היי הקליק הגיע מווצאפ / מייל.
אפשרי? אפשרי לגמרי.
כאן ROO נכנסת לתמונה שמאפשרת לכל קישור שנוצר באמצעות ה API שלה לשלוח את המידע לנקודת קצה אחרת, אבל וזה אבל גדול, כי את זה בשאר הפלטפרומות (לפחות לא שאני מכיר) להוסיף לשליחה של הוובהוק בנוסף PAYLOAD
של מבנה נתונים בשם JSON שזה למעשה מאפשר לנו לשלוח איזה נתון שאנחנו רוצים בעת הלחיצה כמו: מספר טלפון של הגולש, הפלטפורמה שהוא נרשם אליה, שם מוצר, תאריך, ועוד מיליון אפשרויות אחרות.
והדבר הזה? הוא DEAL BREAKER
למה? כי הוא מאפשר לנו דינמיות וגמישות מדידה מהחלומות.
מה שמחזיר אותי לעניין המדידה, כמות קליקים וכו’ לפי משתמש שזה דבר מדהים בעיניי.
בואו נראה דוגמא מעניינת:
לרו יש כמה פיצ’רים והמעניינת שבהם (חוץ מהוובהוקים) היא האפשרות להעביר את אותו הקישור לURL אחר לאחר מספר קליקים מסויים.
תחשבו על זה ככה:
נניח ויצרתם מבצע שאתם אומרים ל-10 הראשונים שילחצו על הקישור מגיע מתנה בשווי 1000 שקלים.
מה קורה ברוב הפעמים אצל עסקים? הם לא באמת מגבילים את זה לכמות אנשים הזו, ואז נוצר משבר אמון קטן שהלקוח בצד השני אומר “טוב נו עוד פיתיון שיווקי”
אבל שאתם אומרים וגם עושים הלקוח מבין שהוא פספס משהו “על אמת” ובפעם הבאה הוא יגיע מוכן לשליפה מהירה של האגודל ומשם ללחיצה כדי לזכות בהטבה המופלאה.
עוד מקרה בוחן נוסף מעניין שתוכלו להשתמש בו הוא המדידה (שכבר ציינתי) של כמות הקליקים פר משתמש, ככה זה נראה:
אוטומציה ללא תלות בתוכנת צד ג
כשתשתמשו בשירותים של ROO אתם תוכלו בנוסף להשתמש בשירותים של AIRTABLE
איירטייבל היא תוכנת SAAS שמאפשר לבנות טבלאות דינמיות כמו גוגל שיטס / אקסל רק על סטרואידים (איך שאוהבים אנשי האוטומציה לקרוא לה)
למה? בגדול ניתן לנהל בה רשומות בצורה דינמיות וקישוריות בין טבלאות, אבל אולי השוס הכי גדול של המערכת היא האפשרות שלה
לייצר לכם בעזרת כלי AI שבתוכנה אפליקציות לניהול מידע ובנוסף – גולת הכותרת – לייצר אוטומציות – משמע לייבא נתונים מבחוץ אליה
ללא הצורך להשתמש בכלים כמו MAKE.
באייר טייבל (כמו בתמונה למעלה) תוכלו לייצר נקודת קצה (וובהוק) כמו שהתחלתי להסביר למעלה, ולהכניס את אותו הקישור ל-ROO
ואז משם הקסם קורה (:
לסיכום אני חושב שרו הביאה מהפכה אמיתית לעולם הקישורים ועוזרת לעסקים ולמשווקים לעבוד בצורה נוחה יותר ומשתלמת ביותר – והמחירים שלה גם נוחים ויחסית היא מציע מספר יצירת לינקים גבוה בהרבה ממה שביט לי למשל מציע לתוכניות בתשלום.
אומנם היא לא הזולה ביותר – הכי זולה זו הפלטפורמה של SHORT.IO שהיא יותר מותאמת למפתחים, אבל האמת מי שיודע איך לעבוד איתה אכן יכול להרוויח
כמה גרושים ותו לא.
הממשק הפשוט של רו, קלות השימוש וההבנה + התוסף כרום שלה שמאפשר לקצר בצורה קלה קישורים מהדפדפן
וממשק שמאפשר לנהל את הקישור עצמו הופכים את רו לבחירה שלי לשיווק ביום יום.
אה ולגביי המחירים שאלתם?
SHORT.IO
BIT.LY
אין ספק שיש כאן מנעד מחירים ברור, והבוחר בוחר.
לפתיחת חשבון חינמי ב- ROO לחצו כאן
בהצלחה!
נ.ב
מי שרוצה יכול להצטרף לקהילה בווצאפ של ה”מאמצים הראשונים” שלה בקישור הזה









