איך עובד האלגוריתם של פייסבוק!

תוכן עניינים

פייסבוק משתפת כיצד פועל האלגוריתם הידוע לשמצה של חדשות הפיד, שאינו מספק תובנות או טיפים חדשים גדולים, אך נותן סקירה כללית טובה על התוכן של פייסבוק. תהליך הדירוג, ולמה דברים מסוימים מקבלים יותר חשיפה מאחרים, בהתבסס על תגובה אינדיבידואלית. 

כפי שהוסבר על ידי פייסבוק:

“המטרה שלנו היא לוודא שאתה רואה את הפוסטים הכי רלוונטים לך בראש הפיד בכל פעם שאתה פותח את אפליקציית פייסבוק. ומכיוון שלרוב האנשים יש יותר תוכן בחדשות הפיד שלהם ממה שהם יכולים לראות בפתיחה אחת, אנו משתמשים באלגוריתם כדי לקבוע את סדר כל הפוסטים שאתה יכול לראות. “

 מתואר פה תהליך הדירוג, כולל ארבעת המרכיבים המרכזיים שפייסבוק שוקלת בבחירת תוכן רלוונטי שמוצג לכל משתמש.

אלמנטים אלה הם:

  • מלאי – זוהי נקודת ההתחלה, עם כל הפוסטים שאפשר להציג לכם כל יום במערך המדגם הראשוני. פוסטים אלה מבוססים על הדפים והאנשים שאחריהם אתה עוקב, והתכנים שהם שיתפו ועסקו עימם, כמו גם על הקבוצות שאתה משתתף בהן, ועל תוכן המודעה שאתה זכאי להצגה בכל יום נתון.
  • אותות(סימנים) – לאחר מכן האלגוריתם משתמש באותות שונים כדי לקבוע את הרלוונטיות של כל פוסט עבורך. זה מבוסס על החיבור שלך לאדם/לדף שמשתף את העדכון, כולל האופן שבו יצרת איתם אינטראקציה בעבר. האלגוריתם גם בוחן אם מדובר בתמונה, בווידאו או בפוסט קישורים, שמשפיע גם על מה שאתה רואה, בהתבסס על היסטוריית ההתקשרות שלך (כלומר, אם אתה צופה בסרטונים נוספים, יוצגו לך עדכוני וידאו נוספים). 
How the News Feed Works
  • תחזיות – על סמך שיקולים אלה, האלגוריתם מבצע תחזיות לגבי המעורבות הסבירה שלך בכל פוסט חדש, במאמץ להדגיש את התוכן הרלוונטי ביותר מבחינה אישית בהתבסס על גורמים אלה.
  • ציון – ולבסוף, האלגוריתם יציין כל פוסט במאגר התוכן שלך על מנת לדרג אותו, תוך התחשבות בכל הגורמים הללו. ככל שציון הרלוונטיות גבוה יותר, כך סביר להניח שפוסט יופיע בראש הפיד שלך בפייסבוק.
How Facebook's News Feed works

זוהי התמצית הבסיסית של חדשות הפיד, ועל סמך זה תוכל לחשוב ולהבין כיצד למקסם את טווח ההגעה בפלטפורמה. ככל שיותר אנשים ימצאו את התוכן שלך רלוונטי מבחינה אישית ויעסקו בעדכונים שלך – בין אם זה על ידי צפייה, תגובה, שיתוף – הסיכוי גבוה יותר שהתוכן שלך יופיע גבוה יותר בפיד של כל אחד. וככל שיותר אנשים בקבוצה הזו, כך תגיע ליותר אנשים.

פייסבוק מציינת בנוסף שמשתמשים יכולים להתאים אישית את הפיד שלהם על ידי שימוש בכלים כמו ‘מועדפים‘ לבחירת 30 האנשים והדפים המובילים שהם הכי רוצים לראות, בעוד שתוכל גם למיין את הפיד שלך באופן כרונולוגי. אבל זה רלוונטי לאותו הרגע. בפעם הבאה שתיכנס לפייסבוק זה יחזור למצב הרגיל של האלגוריתם.

פייסבוק גם אומרת שמשתמשים יכולים לציין שפוסטים בודדים אינם רלוונטיים עבורם על ידי בחירה באפשרויות הרלוונטיות בתפריט שלוש הנקודות בכל פוסט. אז זה ידרג את התוכן נמוך יותר בעתיד.

בנוסף לכך, פייסבוק אומרת שתכנים המפרים את מדיניותה – כמו דיבור שנאה ואלימות גרפית – לרוב יוסרו לפני שמשתמש יראה אותו, בעוד שתכנים אחרים עשויים להיחשב פוגעניים, אך אינם עומדים בסרגל ההסרה, לעתים קרובות ידרגו פחות כך שפחות אנשים יראו את זה. ראוי לציין אם אתה מחפש לחרוג מהגבולות. 

זוהי סקירה טובה, בסיסית, של יסודות האלגוריתם של הפיד של פייסבוק, שיכול לעזור לספק הקשר נוסף מדוע אתה רואה מה שאתה בפיד שלך, וכיצד התהליך פועל עבור אלה המעוניינים לייעל את אסטרטגיית הפייסבוק שלהם.

פייסבוק סיפקה בעבר הסברות דומות, שמטרתם להסיר חלק מהתעלומה מתהליך דירוג התוכן שלה. לאור זאת, ההסבר החדש הזה אינו חולק שום דבר חדש, אך סביר שעדיין כדאי להציץ כדי להבטיח שיש לך הבנה ברורה של היסודות של התהליך שלך בפייסבוק. 

יש לכם שאלות? רוצים לקבל דו”ח שיווק לעסק ללא עלות ממקצועני הפרסום בדיגיטל?
השאירו פרטים עכשיו עם הפרטים שלכם ותזכו לדו”ח מלא חזרה למייל שלכם, עם הצעות לשיפור התוצאות בעסק תוך 6 שעות בלבד, וכן ללא עלות!

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה ותזכו בהטבות שיווקיות

ספרו לנו אם יש לכם שאלות, או בעיות שנתקלתם בהם.

יש לכם שאלה? כתבו לנו כאן:

אהבתם? פרגנו בשיתוף זה עוזר לנו ליצור יותר (:

רוצה להגיע ללקוחת חדשים דרך שיווק בדיגיטל | בוטים בווצאפ | AI ?

השאירו פרטים בטופס עכשיו וקבלו מאיתנו תוכנית אסטרטגית חינם לגמרי (גם אם לא תהיו לקוחות שלנו)

כמעט סיימת! 97%

לקבלת שיחת אפיון בת 30 דק' במתנה + קבלת דוגמא חיה עכשיו לווצאפ מלאו את הפרטים!

יש למלא את השם והטלפון שלך

איזה כיף! החלטת לעשות צעד ולהכיר!

השאירו פרטים עכשיו, לאחר מכן תועברו לבחירת יום ושעה שמתאימים לכם

מדהים! החלטתם נכון! לשריון פגישת היכרות + בניית אפיון מפורט ללא התחייבות מלאו את הפרטים עכשיו

מהו תקציב הפרסום?
פרסמת ממומן בעבר?
כמה חשוב לך להצליח?
הצלחת! 100%

מיד תקבל הודעת ווצאפ להשלמת התהליך!

הצלחת! יש לבחור עכשיו בשעה מועדפת לפגישת אפיון צרכים חינם!

לאחר שסיימת, יש למלא את השאלון הבא כדי שנגיע לפגישה עם תוכנית עבודה סדורה!

https://smartrise.co.il/dream-client