gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...
|
השפעת קהילת המשתמשים על אמינות מידע ברשתות חברתיות
בעידן בו מידע וחדשות מתפשטים במהירות בלתי נתפסת ברשתות החברתיות, ישנה חשיבות רבה למנגנוני עריכת עובדות ופיקוח על אמינות התוכן. X (לשעבר טוויטר) מנסה לענות על האתגר הזה על ידי מערכת “הערות קהילה”, שבה משתמשים מרחבי העולם משתתפים בבדיקת עובדות ומוסיפים הערות על תוכן שנתפס כפוטנציאלית מטעה. לאחרונה הגיעו לרשת מעל 500,000 משתמשים, תוך הפצת למעלה מ-37,000 הערות שהוצגו למעלה מ-14 מיליארד פעמים. נתונים אלו מראים על אפקטיביות מסוימת של המערכת בהפחתת ההפצה של חדשות מוטעות ברשת, תוך שימוש בכוח הקהילה לטובת האמת.
מנהל התוכן והמדיה החברתית של Social Media Today מתאר את תהליך העבודה של ה”הערות קהילה” כמורכב ודורש הסכמה מצדדים הנמצאים בקצוות הפוליטיים, דבר שמאט את התהליך ולעיתים אף מונע ממנו להיאבק ביעילות בפיזור המידע המוטעה. עם זאת, המגבלות הללו אינן נתפשות כבעייתיות כאשר מערכת ה”הערות קהילה” נתפסת כתוספת למנגנוני הפיקוח הפנימיים של חברת X.
הכתבה מביאה בחשבון גם את המציאות העסקית של X, הכוללת חיתוך של יותר מ-80% מהעובדים מאז שמאסק רכש את החברה, ודיווחים שונים שמציינים על עלייה בהפצת דיבות שנאה ותכנים בעייתיים אחרים. לכך יש להוסיף גם את הביקורת אשר מופנית כלפי החברה בעקבות הירידה בכמות העובדים המפקחים על תוכן על מנת לוודא שהוא אינו מזיק או מוטעה.
למרות האתגרים והבעיות שעלולות להידמות כתוך כדי שימוש ב”הערות קהילה”, ישנם ראיות לכך שהמערכת בשיפור והרחבה מתמדתים, ואולי עם הזמן תוכל למלא את החסר בפערים שנוצרו על ידי הפחתת כוח האדם בצוותי הפיקוח. בשילוב עם שיפורים נוספים, מערכת ה”הערות קהילה” עלולה להוכיח את עצמה כמרכיב יציב ועקבי במלחמה במידע מוטעה ברשתות החברתיות.