gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...
|
ענק המדיה החברתית X מרחיב את זמינותו של Grok AI Chatbot
בצעד משמעותי, פלטפורמת המדיה החברתית X, שנודעה בעבר כ-Twitter, הודיעה על תוכניותיה להרחיב את הזמינות של כלי הצ’אטבוט Grok AI שלה לכל מנויי ה-Premium. בעבר, רק מי שנרשם לחבילת ה-Premium+ ברמה , שגובה 16 דולר לחודש, יכול היה לגשת לגרוק.
Grok, שהוצגה לראשונה בנובמבר, היא המתחרה הישירה של הפלטפורמה ל-ChatGPT, תוך שימוש בנתוני הפוסטים של X כדי ליידע את התגובות שלה. הרלוונטיות של המערכת הייחודית הזו בזמן אמת, עדכנית, לפי X, ממצבת אותה ככלי צ’טבוט מעולה בשוק.
עם זאת, מאז שחרורו של Grok, השימוש בו נותר צנוע בשל זמינותו הבלעדית דרך חבילת Premium+ היקרה. עד כה, פחות מ-1% מהמשתמשים של X נרשמו להצעת הפרימיום הבסיסית של $8. כתוצאה מכך, רק לקבוצת משנה קטנה מהמשתמשים של X הייתה גישה ל-Grok, מה שמגביל את היכולת לקבוע את היתרונות והערך האמיתיים שלו.
ההודעה האחרונה של המנכ”ל אילון מאסק מתכננת לשנות את התרחיש הזה. Grok יהפוך זמין בקרוב לכל מנויי הפרימיום, וירחיב את טווח ההגעה שלו באופן משמעותי. מעניין, מנויים יוכלו כעת גם לשתף את התגובות של Grok בפוסטים – אפליקציה ייחודית של כלי צ’טבוט בינה מלאכותית שמטרתה בדרך כלל להשלים את המעורבות האנושית במקום להחליף אותה.
הגישה לגרוק
להוטים לשלב AI בכל דרך שהם יכולים, פלטפורמות חברתיות החלו למנף יצירת טקסט כצורה נגישה של AI מחולל למטרה זו. הרחבה זו של הגישה של Grok, לפיכך, נראית כצעד אסטרטגי לעורר יותר שימוש ולחשוף את מה שיש להם בכלי הצ’אטבוט הזה של AI.
עם זאת, קיימת מידה של סיכון עם המהלך הזה. מצד אחד, זה עלול להפחית מערך חבילת המנוי היקר יותר של X. מצד שני, זה עלול לעצבן משתמשים שכבר שילמו מחיר פרימיום כדי להשתמש בכלי זה.
נכון לעכשיו, X Premium+ מציעה באופן ייחודי גישה ל-Grok, קווי זמן “בשבילך” ו”עוקבים” ללא פרסומות, סדר עדיפויות גדול ביותר לתשובות וגישה ל-X מאמרים. ללא Grok, משתמשים נוספים עשויים לפקפק בערכו של מנוי Premium+ במחיר כפול.
לאור זאת, Musk מציע שגרסה חזקה יותר של Grok עשויה להיות זמינה בקרוב למשתמשי Premium+, מה שיכול לשמש כתמריץ ולהחזיר את ערך החבילה.
הבעיה והפתרון
ואכן, X זקוק בדחיפות לעוד מנויים, והפיכת Grok לזמינה יותר עשויה להיות רק הדחיפה הנדרשת. מאסק, שקנה את הפלטפורמה ב-2022, הבהיר שהתוכנית שלו הייתה להתמקד בתשלום למנויים כדי לייצר יותר הכנסות עבור האפליקציה. ניתן היה להפיק יתרון כפול מאסטרטגיה זו – חיזוק המשאבים הפיננסיים של החברה והפחתת התלות במפרסמים, מתן חופש רב יותר במונחים של מתן תוכן.
עם זאת, המסע של X להשגת יעדי הצמיחה השאפתניים של מאסק עשוי להיות מאתגר. מאסק כיוונה ל-69 מיליון מנויי X Premium עד 2025, 159 X מנויי פרימיום עד 2028, 600 מיליון משתמשים פעילים יומיים עד 2025, ו-931 מיליון משתמשים פעילים יומיים עד 2028.
עם זאת, ההערכות הנוכחיות מצביעות על נתון נמוך משמעותית עם רק כ-700 אלף מנויי פרימיום. אפילו עם אסטרטגיית התרחבות, X, עם 250 מיליון פעילים יומיים עומדים, מוצאת את עצמה במרחק קילומטרים מהשגת קצב הצמיחה המוצע.
בסך הכל, ההחלטה של X להרחיב את הגישה לכלי הצ’אטבוט Grok AI שלו מבטיחה זמנים מרגשים קדימה עבור מרחב המדיה החברתית. נותר לראות כיצד המהלך האסטרטגי הזה ישפיע על בסיס המנויים שלהם, על ערך הפלטפורמה שלהם ועל השימוש ב-AI במעורבות במדיה חברתית.