קידום אתרים תוך שילוב אוטומציה ובינה מלאכותית

תוכן עניינים

gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...

אם יש משהו שמאפיין יותר מכל את תחום קידום האתרים האורגני בשנים האחרונות, הוא העובדה שהכל מונח בשקיפות על השולחן. קשה מאוד כיום לחדש למקדמי אתרים בדבר עוד פקטור דירוג בעל חשיבות אמיתית, כזה ששווה לזנוח עבורו את ההשקעה ביתר הפרמטרים המשמשים את מנועי החיפוש לדירוג אתרים, ולהשקיע רק בו. כאשר אלו הם פני הדברים, שם המשחק הופך להיות תקציב והתמדה.

 

בקידום אתרים של השנים האחרונות, ניצח בדרך כלל מי שהיה ברשותו תקציב גדול יותר לצורך הקידום, קשרים טובים יותר עם התעשיה, וזמינות של כלל המשאבי הדרושים, על מנת לייצר תוכן רלוונטי ואיכותי, קישורים מאתרי סמכות בנישה שבה פועל האתר, וביצוע אופטימיזציה טכנית ולוגית, כדי לשפר את הנוכחות של האתר בדפי תוצאות החיפוש, כחלק מפרויקט של קידום אתרים.

 

אלא שהכניסה של כלי AI מתקדמים, ובפרט כלי AI מן התחום של עיבוד שפה טבעית, שינתה לא רק את מפת היכולות של מקדמי אתרים שרותמים לרשותם את הטכנולוגיה המתקדמת, אלא גם את כללי המשחק: בעידן שבו יצירת תוכן יכולה להתבצע בלחיצת כפתור, בלי התקשרות מייגעת מול כותבי תוכן, ותלות בזמינות של כותבים אחרים, ישנה כאן ללא ספק הזדמנות עצומה עבור עסקים שמעוניינים לקדם את אתר העסק שלהם, אולם לצד זאת, חשוב לזכור כי ההזדמנות הזאת עליה אנחנו מדברים – ניתנת לכולם באופן שווה.

 

אחרי הרבה שנים בתעשיה, כלים רבי עוצמה עומדים לרשותם של בעלי אתרים אמידים ובעלי אתרים שלא מסוגלים להשקיע את ההון הדרוש בקידום המסורתי.

דוגמאות למשימות שכלי בינה מלאכותית יודעים לבצע היום:

אז איך בדיוק כלי בינה מלאכותית בתחומים רבים ומגוונים, ובפרט איך כלי AI מן התחום של עיבוד שפה טבעית, יכולים לסייע, הלכה למעשה, לקידום האתר בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים? במאמר הבא ננסה להמחיש באמצעות דוגמאות כיצד הכניסה של עולם הבינה המלאכותית וביצוע אוטומציה של תהליכים עסקיים בארגון, יכולים לשפר לאין ערוך את תהליך הקידום בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. כל מי שיצא לו לעסוק בשתי ידיים ועשר אצבעות בקידום אתרים במנועי החיפוש, יודע עד כמה כל עזרה מתקדמת בתחום הזה בברכה. אז בלי להכביר במילים, הנה כמה דוגמאות טובות לשימוש חכם בטכנולוגיית בינה מלאכותית וביצוע אוטומציות בעסק, לצורך הגברת האפקטיביות של תהליכי השיווק והמכירה, וכן שיפור הרווחיות בעסק:

יצירה של תוכן בהיקפים גדולים במיוחד

חישבו מה היה צריך לקרות בעבר, כדי שתמלאו במסגרת פרויקט קידום אתרים, את האתר שלכם בתוכן מקיף, שלם, רלוונטי, ובהיקף סביר: הייתם צריכים להתקשר מול יוצר תוכן, תחילה במסורה ובהדרגה בצורה יותר משמעותית. הייתם תלויים בזמן הפנוי של אותו יוצר תוכן לטובתכם. הייתם מחפשים כותב שמסוגל לכתוב מתוך ניסיון מעשי, עשיר, ברמה גבוהה, ובלוחות זמנים מאתגרים. כשמצאתם כותב תוכן כזה, לרוב היה מדובר בכותב שמספק שירות בתעריפים גבוהים הרבה יותר מאלו שאתם יכולים להרשות לעצמכם.

 

כותב התוכן הזה היה לא רק מוגבל בזמן, אלא גם בכמות התפוקות שהוא מסוגל לייצר, גם כאשר כל כולו מוקדש לכתיבה עבורכם: בזמן שכותב התוכן שלכם כותב עבורכם תוכן מסוים, הוא לרוב לא יהיה פנוי מבחינת הזמן והמשאבים הנדרשים, על מנת לכתוב במקביל תוכן אחר.

 

כלי בינה מלאכותית אשר מוצעים לקהל הרחב כיום, שינו מקצה לקצה את המשוואה הזאת. באמצעות כלים מתקדמים, תוכלו בלחיצת כפתור לא רק לחולל תוכן בכמויות אדירות, לעשת זאת במקביל בנושאים שונים, ולקבוע את טון הדובר במאמר, אלא שגם יכולתם לבחור בסגנון כתיבה שונה ועוד. מדובר בכלי עזר משמעותי ביותר בעולם של קידום אתרים: ברגע שאתם יכולים לחולל כל תוכן שתירצו בלחיצת כפתור, ולהשוות את האתר שלכם מבחינה תוכנית, לאתרים אחרים, יש כבר הרבה פחות משמעות לשחק תפקיד בסביבת התחרות.

יצירת מפרטים וראשי פרקים

אבל לא רק תוכן איכותי יודעים כלי בינה מלאכותית לייצר בהיקפים גדולים. לעיתים, כל מה שנדרש לנו ככותבי תוכן, זו רשימה של ראשי פרקים, דוגמאות או מקרי בוחן, שיוכלו לשפוך לנו לא מעט אור על הנושא. מרגע שראשי הפרקים קיימים, וניתן להזין לאתר כותרותת וכותרות משנה, קל הרבה יותר להפוך את תהליך הכתיבה לזורם יותר, חלק יותר ובלי אילוצים מלאכותיים.

 

זאת ועוד. מתודה מקובלת בעולם של קידום אתרים בשנים האחרונות, היא לצרף אל מאמר נתון גם את תוכן העניינים שלו. המטרה היא ברורה: שיפור חווית המשתמש, ומתן אפשרות לכל קורא לדלג מעל טקסט שאין לו צורך בו, אל החלקים שמעניינים אותו, ביתר קלות.

 

 

חילול טקסט מעבר, הקדמות ופסקאות סיכום

בעוד שבכתיבת מסרים ברורים וחדים נדרשת, פעמים רבות, התערבות אנושית במטרה לדייק את המסרים, הרי שבחילול תוכן שנועד לפסקאות מעבר, הקדמה או סיכום – כלי בינה מלאכותית יכולים לעשות עבודה  נהדרת. בלחיצת כפתור, יכולים שירותי AI לייצר פסקאות תוכן עבור הקדמה, פתיח או סיכום, ובלחיצת כפתור נוספת לייצר גרסה חדשה של תכנים אלו, במקרה שלא התחברתם לגרסה הראשונה. בצורה כזו, יכולים כלי AI לחסוך זמן רב ולסייע בשיפור כל תהליך של קידום אתרים.

שיפור ועיבוי תוכן קיים

מטלה נוספת שמסוגלים כלי AI לסייע בה לצורך קידום אתרים, היא איתור מקומות אסטרטגיים באתר המכילים תוכן רזה, ועיבוי, שפצור וטיוב התוכן הזה, באמצעות שיטות מתקדמות. תוכלו לשגר אל כלי ה – AI שאתם עושים בו שימוש פקודה להרחיב טקסט קיים, ובתוך מספר שניות מועטות תוכלו כבר ליהנות מטקסט עשיר, עם הרחבות, דוגמאות וניוקים חדשים.

 

זה המקום לציין: אנחנו חיים בעידן בו סביבת התחרות הופכת למאתגרת מיום ליום. בסביבה כזו, רק אתרים שיציעו תוכן לא פחות ממצוין, תוכן מקיף, מקצועי, המשלב מומחיות עם ניסיון מעשי, רק לאתרים כאלו תהיה זכות קיום, בטח ובטח בעולם של קידום אתרים.

יצירת מיקרו קופי לצרכי קידום אתרים

מעוניינים לייצר מיקרו קופי לטובת הנחיות לגולשים, יצירת אוירה אחרת באתר, הבהרה של תנאי התקשרות מול המותג שלכם ועוד? באמצעות כלי בינה מלאכותית תוכלו לשלב טקסט קצר במקומות הנכונים, כדי להניע גולשים ממקום למקום, לחדד את המסרים באתר, ליצור מסע לקוח ברור, ואפילו להעניק טון חדש, צעיר ורענן לטקסטים המצויים באתר.

בניית מחקר מילות מפתח איכותי

ביצוע מחקר מילות מפתח מעמיק ואיכותי הוא בסופו של יום הבסיס לעבודת קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש. בלי מחקר מילות מפתח כזה, קשה הרבה יותר להחליט באילו ביטויים נרצה להתמקד בתהליך הקידום, אילו תכנים עלינו להזמין, אילו קישורי עוגן עלינו לבנות ועוד.

 

ביצוע מחקר מילות מפתח מתאפשר באמצעות כלים טכנולוגיים לא מהיום. אולם הכניסה של מערכות אוטומציה ומערכות בינה מלאכותית, מאפשרת לבנות את מחקר מילות המפתח בצורה דינמית. הווה אומר – לא עוד תהליך חד פעמי שבו אוספים נתונים על גביהם יוצאים לדרך, אלא תהליך מתמשך, מתעדכן בשוטף, שבו כלי בינה מלאכותית מסייעים לנו לאתר מילות מפתח חדשות, לזהות שינויים בהיקפי החיפושים, ולקבל סטטיסטיקות חשובות על שיעורי ההמרה והקושי הקיים בסביבת התחרות.

שכתוב תוכן

העולם שלנו הוא עולם קטן.

 

יותר מסביר להניח שבמקרים רבים, לא אתם תהיו אלו הראשונים שסוקרים מבחינת תוכן נושא מסוים. בעידן שבו אתם נדרשים מצד אחד לייצר תוכן כדי להיות מדורגים עליו, ומצד שני חוששים מפני זיהוי התוכן שלכם כתוכן מועתק או משוכפל, חשובה מאוד היכולת לשכתב תוכן.

 

שכתוב תוכן קיים הוא משימה שניתנה עד היום לכותבי תוכן אנושיים. אולם הניסיון שנצבר עם כלי בינה מלאכותית, יחד עם היכולת לבצע אוטומציה, מאפשרים כיום לרענן תכנים קיימים, גם כאלו שמקורם לא באתר שלכם, ולייצר מהם תכנים חדשים, שמעבירים מסרים דומים, אך עטופים בטקסט אחר, מטויב, ומנוסח היטב.

 

זה המקום לעצור ולהדגיש: מרבית התוכן הקיים ברשת האינטרנט הוא תוכן משוכתב. מעט מאוד פעמים אתרי תוכן אכן מחדשים לכם משהו. אולם מאחר שתוכן כזה הוא פקטור משמעותי ביכולת לקדם את האתר, כלי AI שיסייעו לכם בשכתוב תוכן, הופכים להיות נכס בכל פרויקט קידום אתרים.

שימוש בשירותי השלמה אוטומטית למיפוי מילות מפתח נוספות רלוונטיות

אחת התכונות המתקדמות של כלי בינה מלאכותית בעולם הזה של קידום אתרים, היא זיהוי מילות מפתח נוספות אותן יכול בית העסק לטרגט, באמצעות שירותי השלמה אוטומטית של החיפוש. מדוע השלמה אוטומטית של חיפוש הגולש היא כל כך רלוונטית? בעיקר משום שהיא מקבעת את החיפושים שמבצעים גולשים לתבניות מסוימות, ובכך מגבירה את היקפי החיפושים של ביטויי זנב ארוך נתונים.

 

היקפי חיפושים יחסית גבוהים, יחד עם נישתיות של החיפוש, מייצרים יחד הרכב מנצח של חיפוש: גולש רלוונטי, איכותי, שתיצרו למכור לו מוצרים או לספק לו שירותים.

 

הייחודיות בהקשר הזה של כלי בינה מלאכותית, היא היכולת לשלב את ההתממשקות להשלמה האוטומטית של מנועי החיפוש, בצורה דינמית, תוך כדי עבודה.

חילול שאלות נפוצות לסכמת FAQ

חשוב יהיה להדגיש: לאחרונה שינתה גוגל את הדרך שבה היא מתייחסת לשילוב של סכמות שאלות ותשובות בדפי תוצאות החיפוש, והיא כעת מגבילה אותן רק לאתרים ממשלתיים ואתרים בעלי סמכות. ובכל זאת, בין אם אתם מנהלים אתר סמכות כזה, והין אם אתם מעוניינים לשפר את חווית המשתמש בתוך האתר, ולהשיב לו לשאלות נפוצות, כלי בינה מלאכותית מאפשרים לכם כיום לחולל טקסטים מותאמים לעמוד, שבהם שאלות ותשובות רלוונטיות, להטמעה באתר.

 

גם כאן, מדובר בשירות שיכול לחסוך לכם לא מעט זמן, ולפנות את המשאבים שלכם לייצר ערך מוסף אמיתי בפרויקט של קידום אתרים.

ניתוח איכותני של דפי תוצאות החיפוש

כיצד נראית סביבת התחרות שלכם? איך נראה דף תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים? כמה מותגים שונים קיימים בדף כזה? כמה מהם הם מתחרים ישירים שלכם וכמה נמצאים שם רק משום שהם מהווים מקור סמכות, עם מידה מופחתת של רלוונטיות?

 

לשאלות האלו ישנה חשיבות גדולה בפרויקט קידום אתרים, משום שהן יכולות לאפשר לכם להבין האם קיים סיכוי ממשי, תוך התבססות על תקציב נתון כמובן, לייצ פרויקט שיעמוד ביעדים שלו: שיפור הנוכחות האורגנית של האתר תוך שמירה על מסגרת התקציב.

לסיכום

כלי בינה מלאכותית ושירותים המאפשרים אוטומציה יכולים לעזור לכם לקחת את פרויקט קידום האתר שלכם לשלב הבא. באמצעות יכולת חילול תוכן לצרכים שונים, בהיקפים גדולים, תוך פרק זמן קצר ומינימום התערבות אנושית, כלי בינה מלאכותית יכולים לסייע לכם להתמקד במה שייצר ערך מוסף אמיתי לאתר, ולמכן את הפעילות השגרתית כדי להשיג תוצאות טובות יותר, עם פחות טעויות.

יש לכם שאלה? כתבו לנו כאן:

אהבתם? פרגנו בשיתוף זה עוזר לנו ליצור יותר (:

רוצה להגיע ללקוחת חדשים דרך שיווק בדיגיטל | בוטים בווצאפ | AI ?

השאירו פרטים בטופס עכשיו וקבלו מאיתנו תוכנית אסטרטגית חינם לגמרי (גם אם לא תהיו לקוחות שלנו)

רוצה לקבל לקבל מדריך שיעזור לך למצוא את לקוח החלומות שלך? זה שרוצה את המוצר שלך ויש לו את הכסף לשלם לך?

אני בטוח שכן..

לקבלת השאלון יש להזין את המייל, ומיד הוא יגיע אליך לתיבת הדוא"ל

קורס הצ'אטבוטים בווצאפ המתקדם בישראל בעלות של 2 כוסות קפה

gift

מתנה! מיני קורס חינם שילמד אותך איך לבנות צ'אטבוט רשמי בווצאפ!

כמעט סיימת! 97%

רוצים לקבל אפיון צ'אטבוט ללא התחייבות וייעוץ שיעזור לכם לבנות מערכת משומנת שתעזור לכם לייצר יותר מכירו? מלאו את הפרטים עכשיו

יש למלא את השם והטלפון שלך

איזה כיף! החלטת לעשות צעד ולהכיר!

השאירו פרטים עכשיו, לאחר מכן תועברו לבחירת יום ושעה שמתאימים לכם

מדהים! החלטתם נכון! לשריון פגישת היכרות + בניית אפיון מפורט ללא התחייבות מלאו את הפרטים עכשיו

מהו תקציב הפרסום?
פרסמת ממומן בעבר?
כמה חשוב לך להצליח?
הצלחת! 100%

מיד תקבל הודעת ווצאפ להשלמת התהליך!

הצלחת! יש לבחור עכשיו בשעה מועדפת לפגישת אפיון צרכים חינם!

לאחר שסיימת, יש למלא את השאלון הבא כדי שנגיע לפגישה עם תוכנית עבודה סדורה!

https://smartrise.co.il/dream-client