עידן המטאוורס: מסע להיכרות עם הדבר הבא שמטא יוצרת:
בשוק האינטרנט המתפתח במהירות, אנו עדים להתפתחויות מחודשות שמשנות את פני המציאות המקוונת כפי שאנו מכירים היום. החברה הטכנולוגית מטא (Meta), לשעבר פייסבוק, ממשיכה לשאוף להיות בקדמת הבמה של החיבורים הדיגיטליים, כאשר המטאוורס והמציאות המדומה (VR) והמדומה-מעורבת (AR) הם היעד הגדול הבא.
מטא נגד גל ההערצה לבינה מלאכותית: מחויבות למטאוורס
למרות שעניין הציבור כבר לא מתמקד באותה עוצמה במונח “מטאוורס” כפי שהעניין היה בשנים הקודמות, מטא ממשיכה לקדם בכוח את החזון שלה לשלב הבא של החיבורים הדיגיטליים. בפוסט בלוג חדש שפורסם בבלוג של Meta Quest, מפרטת החברה שלושה תחזיות לשינויים טכנולוגיים שישנו את פני התקשוב ב-2024 והלאה.
בראש ובראשונה עומד המטאוורס: במהלך השנים האחרונות חוצה עניין הציבור בתחום הווירטואליות והמציאות המעורבת קפיצות ענק עם שימושים מושכים כגון כושר ורווחה. האפליקציה Meta Quest כבשה את המקום הראשון בדירוגי אפליקציות האפסטור בחג המולד, ומעבדות Reality Labs של החברה חוצות את רף המיליארד דולר בהכנסות לראשונה.
חידוש העניין סביב “יקום המטאוורס”:
מעבר לכך, הגעת Vision Pro של אפל חידשה את האינטרס בתחום החישוב המרחבי ומציעה תצוגה מוקדמת למה שרבים צופים כשלב הבא באינטראקציה הדיגיטלית. מטא שואפת לשלב את הטכנולוגיה הזו כמעין גשר אל חוויית המטאוורס המורחבת.
לסיכום:
עם הגידול ההולך גדל של החברות בשוק לפתח משקפיים “חברתיים” אנחנו נראה עוד ועוד חברות, יכולות להיות שגם חברות פרטיות רצות ומייצרות מוצרים כאלה ואחרים.