הדרך הקלה והזולה לבנות צ’אטבוט מבוסס בינה מלאכותית (AI) ב-2024

תוכן עניינים

gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...

האם יש דרך אחת לבנות צ’אטבוט מבוסס בינה מלאכותית? התשובה היא לא!

אבל… בכתבה הזו אנו נסקור את הכלים היעילים והמהירים ביותר

שיתנו לכם את האפשרות ליצור לעצמכם צ’אטבוט כזה ביעילות מקסימלית.

אתם בטח כבר מכירים את המודלים האחרונים שהשתחררו לשוק של Open AI כמו 4o1 ומודל הקאנבס שמאפשר לכם לבצע עריכת קוד בצורה פשוטה

אבל כעסקים אתם מחפשים כלים קצת יותר שימושיים מאשר לשוחח עם בינה מלאכותית שזה מעולה וכלי עזר ענקי לכל מי שמשתמש בו למליון תחומים בערך.

 

אז אני רוצה להיות איתכם פרקטי ולתת לכם את הדרך הקלה ביותר לבנות צ’אטבוט מבוסס בינה מלאכותית, שתוכלו להטמיע אותו בכל אחד מערוצי

התקשורת שלכם עם הלקוחות כמו ווצאפ, מסנג’ר, טלגרם ועוד.

המאמר מחולק לשני חלקים:

  1. הסברים על מנוע הבינה מלאכותית
  2. איך להטמיע את זה במערכת צ’אטבוטים מתקדמת

קדימה מתחילים!

מה אנחנו צריכים כדי לבנות צ’אטבוט בינה מלאכותית?

 

לאחר שפתחתם את חשבון המפתחים שלכם את תגיעו לעמוד שנראה ככה

 

מהו הממשק של Open Ai Platform

 

החץ הראשון (האדום) – הפרטים של החשבון, החלפת מצב תארת לילה לתאורת יום (מסך שחור / לבן) וכו’

החץ השני (הירוק) – התמונה הנ”ל זה הדשבורד המסך שדרכו מנהלים את ה”בוטים” מנהלים את הדטאות שמלמדים את הבוט על העסק שלכם, מלמדים אותו איך לדבר, באיזה טון וכו’.

החץ השלישי (הצהוב) – האיזור שבו אנחנו מנסים (טסטים) את הבוט החדש שלימדנו, ושדרכו אנחנו יכולים להחליט האם אימנו את הבוט שלנו כמו שצריך או שחסר לנו עוד כמה דברים. 

החץ הרביעי (הוורוד) – האפשרות של “השלמות טקסט” המוכר של OPEN AI למעשה זה כלי שדרכו אנחנו יכולים לאמן את המודלים שיצרנו בתוך הממשק (למשל ASSISTANT )

החץ החמישי (סגול) – האיזור שבו אנחנו יוצרים “סוכנים” או הצ’אטבוט שלכם אם תרצו לקרוא לו כך, בחלק הזה אנחנו הלכה למעשה מלמדים את המודל על הביזנס שלנו ושדרכו אנחנו בונים את הבוט.

החץ השישי (השחור) – מפתחות הגישה שדרכם ניתן להתחבר דרך תוכנות צד ג’ כמו MAKE.COM ו-ZAPIER

 

הסברים

אנחנו ברוב המוחלט של המקרים ומבלי להכניס אתכם לצדדים יותר מדי טכניים כדי לא לבלבל אתכם, אנחנו נבחר תמיד בחלק של ה-Assistant שדרכו אנחנו מלמדים או יותר נכון מאמנים את מודל השפה שנבחר

כדי שילמד עלינו (לפי הטקסט והחומרים שניתן לו) וכדי שהוא / היא / זה יתנו מענה בצורה בטבעית ביותר בהתאם לכך.

סוגי מודלים

ישנם כמה מודלים עיקריים, ונכון לכתיבת שורות אלו, אלו המודלים שהכי כדאי לעבוד עליהם בהתאם לנסיבתיות:

  1. מודל 4o1 – mini זה המודל הזול ביותר שקיים היום לצורך ביצוע משימות פשוטות, כגון מענה על שאלות וכד’, נכון לכתיבת שורות אלו זה המודל הכי משתלם שדרכו בעלי עסקים יכולים להפעיל את מנוע הבינה המלאכותית ולקבל תשובות גם איכותית וגם במחיר הזול ביותר.
  2. מודל 4o1 – המודל העדכני ביותר והחכם ביותר שיצרה Open ai עד כה, המודל הזה משלב בתוכו את האפשרות לטפל במשימות מורכבות כמו ביצוע פעולות, קריאת מסמכים, הבנת הודעות קוליות ועוד.

איך מאמנים מודל על המידע שלנו שיתפקד כמו צ’אטבוט

בחלק הבא אנחנו נכנסים לתוך הממשק של בניית המודל:

 

הממשק בנוי מכמה חלקים שדרכם אנחנו מלמדים את המודל שידבר השם העסק שלנו

  1. הוראות – בחלק הזה אנחנו נותנים לו הוראות כמו: מי אתה / את מה התפקיד שלך, באיזה טון לשוחח האם להוסיף אימוגים לשיחה, מה התפקיד שלך בחברה, במה החברה עוסקת וכד’.
    כי שתוכלו לבנות הוראות בצורה קלה יותר מצאתי לכם GPT מותאם למשימה הזו, שדרכו תוכלו לשאול אותו איך לבנות בדיוק את ההוראות על העסק שלכם:

    https://chatgpt.com/g/g-QvmNFHPNl-gpt-instructions

    מלבד זו הנה כמה תמונות שממחישות את הבקשה שלי בדוגמא שנתתי לו לבית קפה:

 

תשחקו עם זה עד שתגיעו לתוצאה הטובה ביותר שתספק אתכם.

2. כלים נוספים – החלק הזה הוא החלק הכיפי שדרכו אנחנו יכולים להפוך את הבוט שלנו למפלצת של ידע, ושדרכה אנחנו יכולים לתת לבוט שלנו קבצים כמו: תמונות, קבצי וורד, אקסלים וכו’.
יש כאן כמה דברים שצריך להתייחס אליהם ולהבין איך הם עובדים:

File Search – בחלק הזה כל מסמך שנעלה לו בין אם זה קובץ אקסל, וורד, תמונה, דברים אלו ישמשו את הבוט לנתח את המידע הזה ולהשתמש בו במקרה הצורך במענה שלו

לדוגמה אם הגולש שאל את הבוט שלכם שאלה ולא היה לו תשובה מספקת לשאוב מההוראות שנתתם לו, הם ילך ויחפש מידע נוסף במידה וקיים במסמכים הללו.

איך לדייק את הבוט שלכם בהוראות בצורה כזו שהוא לא ייתקע במצב של “תשובות מפגרות”

הוראות לבניית “הוראות”

  • התפקיד שלו/ה – כאן אתם רושמים לבוט מה התפקיד העיקרי שלו/ה מי היא, מה היא את מי היא באה לשרת (הלקוח הפוטנציאלי שלכם)
  • מידע על העסק – שעות פעילות, אילו שירותים אתם נותנים, למי אתם עוזרים, המומחיות שלכם וכו’
  • טונציה – כאן תוכלו לתת לו מידע לאיך לדבר, איזה טון, מקצועי, חברותי וכו’
  • מה לא לענות – כאן אתם רושמים על איזה מידע לא לענות או איך לענות שיש שאלה שלא קשורה אליכם – לדוגמה – מי שמגיע אליכם שואל שאלה של איך ניתן להגיע לירח, במידה ואתם לא נאס”ה או ספייס איקס נראה לי שאתם פחות מעוניינים לענות על זה, אז מה שאתם יכולים לעשות זה לכתוב לבוט “במידה ומישהו רושם משהו שלא קשור ישירות לשירות XXXXX שלנו את/ה תענה לו: YYYYYYY
  • מה לעשות במקרה של – במקרה הזה אתם יכולים להנחות את הבוט מה לעשות במקרה שהשאלה היא רלוונטית לעסק אבל אין לו/ה מידע מספק, במקרה הזה אתם יכולים להנחות את הבוט ללכת לקבצים שברשותו עם שם הקובץ, למשל: info.docx (כי ככה זה עולה לממשק עם סיומת .DOCX למסמכי וורד לדוגמא ו-XLSX לקבצי אקסל)

3. הרצת פונקציות – החלק הזה הוא חלק מתקדם יותר והחלק הזה הופך את הבוט שלכם גם לפונקציולי-  משמע היכולת לבצע פעולות ממשיות, כמו לקבוע פגישה ביומן, שליחת נתונים לCRM וכו’
החלק הזה הוא למתקדמים בלבד כך שאם אתם מחפשים שירות של הטמעת צ’אטבוט נניח בווצאפ עם פונקציונליות מתקדמת דברו איתנו

4. Playground – זה החלק שבו אנחנו מבצעים ניסויים על הבוט שבנינו, ושדרכו אנחנו יכולים לדעת האם אנחנו יכולים לשגר את הבוט שלנו לאוויר מה שנקרא LIVE.
איך זה עובד?

 

אז לאחר שאתם לוחצים על כפתור ה-PLAYGROUND

אתם עוברים לממשק הזה שבו אתם יכולים לשחק, להשתעשע, ולבדוק שאכן הבוט שלכם עובד בקריטריונים שלכם.

חשוב לזכור שכל מודל שהוא לא 3.5 כל שיחה / טסט עולה כסף בהתאם למדיניות המחירים לפי המודל שבחרתם.

ניתן לבדוק כמה כסף “ביזבזתם” באיזור הזה:

 

 

כאן אפשר ממש לבדוק (עדיפות לפי פרויקט שאתם מקימים) כמה ביזבזתם.

וככה גם אפשר להעריך את העלויות שתשלמו.

מה המחירון של OPEN AI על המודלים המדוברים

אז זה למעשה חלק מאוד חשוב כי דרכו אתם תוכלו לחשב את העלויות המשוערות של הבוט שלכם,

איך יודעים מה המחיר? זה עובד לפי כמה פרמטרים

  1. עלות פר 1,000,000 טוקנים נכנסים / יוצאים
  2. עלות פר שיחה כוללתהעלות פר 1,000,000 טוקנים נכנסים ויוצאים מתומכרת לפי המודל שבחרתם כאשר הזול ביותר נכון לכתיבת שורות אלו זה GPT MINI כאן תוכלו לבדוק את המחירון העדכני

למעשה התמחור עובד לפי הכמות טקסט של השאלות פנימה, ולפי כמות התוצאות שהיא מוציאה החוצה כתשובה ומזה תיבנה לכם העלות X כמות השיחות פר משתמש, שכן עלות זו והתמחור שלה זה עבור השימוש ב-API כפי שמצוין בקישור ששמתי לכם.

 

3. עלות פר קבצי אודיו לעיבוד – זו העלות היקרה ביותר שיש למודלים להציע שלמעשה נותנים לכם שירותי TRANSCRIBE שאלו שירותי קריאה ותמלול של הודעות AUDIO.

 

אוקי. עכשיו לאחר שבניתם את הבוט, ניסיתים אותו, וראיתם שהוא תואם לציפיות שלכם, התנגחתם בו מכל כיווון וראיתם שהוא עונה כמו גיבור? זה הזמן להטמיע אותו בווצאפ העסקי שנותן שירות לקוחות, בטלגרם או אפילו בווצאפ!

 

איך מטמיעים הלכה למעשה את הבוט שבניתם בערוץ תקשורת מול הלקוחות שלכם

ישנם שני דרכים עיקריות להטמיע את הצ’אטבוט שלכם.

 

  1. דרך פשוטה – התממשקות ישירות ממשק הצ’אטבוט
  2. דרך ארוכה – חיבור כל המידע שלמדנו עד כה ל-FLOW מסודר

נתחיל בהסברים אחד אחרי השניה:

דרך פשוטה

בדרך הפשוטה אנחנו נפתח חשבון על פלטפורמת Sendpulse שדרכה יש לכם הטבה מיוחדת ממני של 10$ לפתיחת חשבון במתנה,

לאחר שאתם פותחים חשבון רצוי להבין איפה אתם רוצים לשלב את הבוט, אם זה דרך ווצאפ אז רצוי שיהיה לכם מספר פנוי שאין עליו ווצאפ שאיתו תוכלו לפתוח חשבון, כל המידע על כך כבר נמצא בקורס החינמי שלנו כאן

אם זה דרך מסנג’ר / אינסטגרם / טלגרם תוכלו להתחיל מחשבון חינמי ולשדרג בהמשך לחשבון משלם.

 

בתוך הממשק עליכם לנתב לעמוד Chatbots

 

ולאחר מכן ללחוץ על ADD BOT בחלק התחתון

 

לאחר מכן אתם צריכים לבחור את סוג הצ’אטבוט המועדף עליכם

 

נניח ובחרתם מסנג’ר להתחלה, אתם לוחצים עליו ואז על הכפתור להתחברות עם פייסבוק

 

 

 

אתם יכולים לחבר כמה דפים שאתם רוצים ולבנות על כל אחד מהם בוט.

לאחר שאתם בוחרים את הדף שאתם רוצים לחבר את לוחצים על הכפתור הכחול שלמעשה משלים את האינטגרציה לחשבון שלכם על ידי הזנת הקוד באדום

 

ברגע שאתם מחוברים למסנג’ר ואתם מקישים את המספר הבוט שלכם יהפוך לאקטיבי

 

 

ואז המסך שאתם תראו זה המסך הזה שלמעשה זה הממשק הלכה למעשה לבניית הבוט שלכם

 

מתחילים לבנות את הבוט בתוך הפלטפורמה

 

כדי לחבר הבוט של הבינה המלאכותית לתוך המסנג’ר שלכם עליכם ללחוץ על BOT SETTING

 

ואז יקפוץ לכם מסך שדרכו אתם ממשקים את הAPI האישי שלכם מ-Open ai platform שנראה כך

 

יש לכם אפשרות להשתמש בטוקן ששמתם ברמת המערכת או להשתמש בטוקן נפרד לבוט הזה (מומלץ) וזו האופציה שנבחר כרגע לטובת הבוט שלנו.

 

לאחר שאתם בוחרים באופציה הזו אתם תצטרכו להזין את ה-API של הפרויקט שלכם

 

מה זה פרויקט בתוך מערכת Open ai platform

פרויקט בצורה הפשוטה ביותר מהווה הפרדה בין השימושים השונים שלכם במערכת הזו, ולפי כך אתם יכולים לדעת את הניצול של הAPI פר פרויקט וכמה כסף הוא עלה לכם, ולדעת ולנהל את ההוצאות שלכם בין מודל למודל,

נשמע טוב? זה טוב! אז איך עושים את זה?

 

אז ככה ניגשים למפתחות של הפרויקט שלכם

 

וככה אתם פותחים פרויקט חדש שלמעשה מהווה הפרדה מן הפרויקט הקיים או הדיפולטיבי (DEFAULT) שלא מומלץ לעבוד עליו בגלל שעדיף לחלק את הבוטים שלכם לפרויקטים

 

 

בוחרים שם

 

 

ובגדול? זהו! אתם יכולים לגשת ולקחת את מפתחות ה-API שלכם, לבנות את הבוט וליישם אותו לצ’אאטבוט מסנג’ר שלכם!

**חשוב להבהיר כי יש לשים כרטיס אשראי בפועל כדי שיתאפשר לכם להשתמש במודלים המתקדמים

איפה מזינים פרטי אשראי כדי לפתוח את המודלים המתקדמים

 

הולכים לגלגל השיניים שזה למעשה הגדרות החשבון ושם אנחנו עוברים ל-Billing

 

לוחצים על Payment Methods ומזינים את פרטי כרטיס האשראי שלכם כדי שהמערכת תוכל לעבוד ולהשתמש במודלים המתקדמים

 

המשך הבניה, ויצירת טוקן

בשלב הזה אתם רוצים ליצור טוקן חדש כדי להמטיע אותו במערכת הצ’אטבוטים של Sendpulse כפי שהזברתי לכם קודם לכן.

 

אנחנו חוזרים ל-Dashboard ויוצרים טוקן חדש

 

 

לאחר מכן אנחנו בוחרים את השם של API הייחודי ויוצרים “יצירת טוקן”

 

לאחר מכן נוצר לנו מזהה ייחודי של טוקן שעליו בעצם אנחנו “רוכבים” על כל בקשה שאנחנו משדרים לבוט שלנו לעבודה

 

 

תזהרו עם זה כי כל מי שיהיה לו גישה למפתח הזה למעשה אתם נותנים לו גישה לכרטיס האשראי שלכם בצורה כזו או אחרת (ניתן למחוק את הטוקן הזה ולבנות חדש במידה ואנחנו חושבים שיש שימוש לרעה.

 

בחזרה לבוט. 

אנחנו מזינים את הטוקן החדש שיצרנו במערכת:

 

בשלב הזה אנחנו בוחרים את המודל שפה (בתמונה זה GPT MINI)

לאחר מכן אנחנו מזינים את ההוראות לבוט כפי שלמדנו קודם לכן.

כמה חלקים חשובים בחצים המסומנים כדי שתבינו על מה מדובר:

  1. Temperature – למעשה זה החלק של היצרתיות של הבוט לכן יש כאן מנעד של בין 0-1 שאומר כמה הבוט שלכם יהיה יצירתי בתשובות שלו
  2. Maximum number of tokens in response – למעשה זה החלק שאתם מגבילים את כמות הטוקנים שישומשו לכל תשובה  וככה לחסוך בכסף וזה החלק שבו סנדפולס מקילים עליכם ואומרים לכם כמה מילים אתם רוצים במקסימום שהבוט יחזיק כתשובה, משמע ככל שזה יהיה יותר גבוהה ככה העלות תהיה גבוהה יותר, אני ממליץ על מקס’ 180 מילה.
  3. Conversation context size – זו פונקציה חדשה שאיתה יכולים להגביל או יותר נכון את הגודל המירבי לכל חלון שיחה, חלון שיחה זה למעשה הזיכרון של השיחה והגודל שלה הוא פר כמות השאלות של היוזר לתשובות שהוא מקבל, ולכן כדאי ואף רצוי להגביל זאת
  4. Limit the number of requests to ai for every subscriber – בפשטות זה הדרך שלכם להגביל אנשים שבאים “להתגלח” על הבוט שלכם ולשרוף לכם טוקנים = כסף, ולכן רצוי מאוד להגדיל את כמות הבקשות פר משתמש, אתם יכולים להגביל את זה ליום, שבוע חודש וכן הלאה.

מזל טוב יש לכם בוט חדש ומדוגם

 

בשלב הזה כדי שתוכלו לשחק עם הבוט התצורה שבה הבוט עובד זה על ה-STANDART REPLY משמע מענה דיפולטיבי על הודעות שאין להם כל הגדרת מענה אחרת.

בשלב הזה השאילתה של הגולש עוברת דרך המנוע של הבינה המלאכותית ואתם או יותר נכון העוזרת החדשה שלכם תענו לגולש עם תשובות מדויקות על השאלות שלו!

 

דרך ארוכה

אז כדי שתבינו מהי הדרך הארוכה, התארחתי בקהילה הבין לאומית של סנדפולס שבה הסברתי איך ניתן לחבר את הבוט שלכם בצורה היא יותר גמישה לעבודה ולשליטה, שבה אתם תוכלו מתי להפעיל את הבינה ומתי לו.

ההדרכה היא באנגלית אבל למי שיש בעיה יכול להפעיל את התרגום:

 

 

אם תצפו בהדרכה הזו עד הסוף אתם תלמדו איך להטמיע את כל מה שלימדתי אתכם מא-ת בתוך סנדפולס בצורה הטובה ביותר!

בהצלחה!

יש לכם שאלה? כתבו לנו כאן:

אהבתם? פרגנו בשיתוף זה עוזר לנו ליצור יותר (:

רוצה להגיע ללקוחת חדשים דרך שיווק בדיגיטל | בוטים בווצאפ | AI ?

השאירו פרטים בטופס עכשיו וקבלו מאיתנו תוכנית אסטרטגית חינם לגמרי (גם אם לא תהיו לקוחות שלנו)

לזמן מוגבל: מיני קורס חינמי לבניית צ'אטבוטים בווצאפ

רוצה לקבל לקבל מדריך שיעזור לך למצוא את לקוח החלומות שלך? זה שרוצה את המוצר שלך ויש לו את הכסף לשלם לך?

אני בטוח שכן..

לקבלת השאלון יש להזין את המייל, ומיד הוא יגיע אליך לתיבת הדוא"ל

מדהים! החלטתם נכון! שריינו עכשיו פגישת אפיון מפורטת ליצירת מסע לקוח שאי אפשר להתעלם ממנו! וכל זה ללא :התחייבות מלאו את הפרטים עכשיו

מהו תקציב הפרסום?
פרסמת ממומן בעבר?
כמה חשוב לך להצליח?
כמעט סיימת! 50%

החלטת נכון! בעוד כמה רגעים לאחר מילוי הטופס יישלח אליך הודעת ווצאפ, לקביעת שיחת אפיון ללא עלות בשווי 297 ₪, אז

יש למלא את השם והטלפון שלך עכשיו

הצלחת! יש לבחור עכשיו בשעה מועדפת לפגישת אפיון צרכים חינם!

לאחר שסיימת, יש למלא את השאלון הבא כדי שנגיע לפגישה עם תוכנית עבודה סדורה!

https://smartrise.co.il/dream-client

איזה כיף! החלטת לעשות צעד ולהכיר!

השאירו פרטים עכשיו, לאחר מכן תועברו לבחירת יום ושעה שמתאימים לכם

הצלחת! 100%

מיד תקבל הודעת ווצאפ להשלמת התהליך!