ראשי » 21 כלים לקידום אתרים שאתם חייבים להכיר ב-2020
21 כלים לקידום אתרים שאתם חייבים להכיר ב-2020
טוב, אז קידום אתרים זה מקצוע בפני עצמו. בדומה לשיווק דיגיטלי קידום אתרים במנועי חיפוש קיים מראשית חברת גוגל שקיימת משנת 98. החברה שקמה בקליפורניה, שאף אחד לא האמין בה בהתחלה ושברה את על המוסכמות לא ? ( : . טוב באנו לדבר כאן תכל’ס על כלים לקידום האתר או הבלוג שלנו, כדי להיות בולטים בתוצאות הגבוהות במנוע החיפוש המוביל בעולם.
אז במאמר זה, בחלק מהכלים אני משתמש באופן אישי ועל אחרים אני רק ממליץ, אז בואו נצלול פנימה.
1. Screaming Frog
סקרינמינג פרוג– הצפרדע המצווחת הינה כלי חשוב מאוד לבדיקת תקינות האתר שלכם. היא עוזרת לכם לבדוק האם יש בעיה בתגיות המטה (Meta Tags) שלכם, תגיות משוכפלות, כותרות ועוד. כלי זה הוא כלי סופר חשוב לכל מי שבונה אתר או רוצה לקדם אתר האתר שלו. חשוב לדעת בגרסא החינמית, הכלי נותן לכם סריקה של עד 500 כתובות בתוך האתר שלכם, גם לכן הוא נקרא כלי ON-SITE. למי שיש אתרים מורכבים יותר מאתרי תדמית אני ממליץ להשתמש בגרסה בתשלום.
כלים לניהול משימות - סופר חשוב לניהול הפרוייקטים שלכם בהצלחה.
2. Click Up
click up – הינה כלי לניהול פרוייקטים חינמי המאפשר להתממשק עם המון תוכנות צד ג’ כמו Trello לדוגמא, לניהול כל המשימות שלכם ושל הצוות שלכם תחת מטריה אחת.
הכלי אינו מיועד רק ל-Seo, אך הוא בהחלט כלי חשוב בדרך לשם. קצת מזכיר את Monday רק יותר כיפי.
3. Highver
Highver– הינה תוכנה לניהול משימות ופרוייקטים מיוחדת ל- Seo לקידום האתר שלכם בצורה מושלמת. מא’-ת’.
לא מכירים את התחום, ולא יכולים כרגע להוציא אלפי שקלים בחודש על קידום האתר שלכם? הייבר תעשה לכם את החיים קלים-כלים. וכל זה החל מ-19 ₪ בחודש בלבד.
בדיקות תקינות הקודים באתרים.
4. כלי לבדיקת נתונים מובנים
https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/
בעזרת הקישור הזה אתם תוכלו להזין את כתובת האתר שלכם ולבדוק אם יש בו שגיאות שצריך לסדר אותן.
כלים למחקר מילות מפתח ובדיקת מתחרים.
5. Ubersuggest
ubersuggest– כלי חינמי מבית היוצר של אחד מאנשי קידום האתרים הגדולים בעולם, ניל פתל. הכלי עוזר לכם לעשות מחקר מילות מפתח ולקבל נפחי חיפוש בכל מדינה בעולם, בנוסף הכלי עוזר לכם לראות את האתרים שאותם ביטויים מדורגים גבוהה, ואפילו השוואה בין אתרי מתחרים. כלי יעיל מאוד ואני אף משתמש בו המון לצרכים שלי.
6. Keywordtool.io
keywordtool.io – הוא כלי למציאת ביטויים בכמה פלטפורמות יחד, כגון: גוגל, יוטיוב, אמזון, איביי, טוויטר ואפילו האש # טאגס באינסטגרם.
הוא מגיע בגרסה חינמית שאת האמת מספיקה למציאת ביטויים, אך לא מאפשר קבלת נפח החיפוש שבו אנחנו מתעניינים. למה זה חשוב?
כי אם אנחנו רוצים לקדם ביטוי מסוים, לכתוב פוסט באתר על אותו ביטוי, שווה לבדוק כמה אנשים באמת מחפשים אותו בחודש…
7. Keywordseverywhere
keywordseverywhere– הוא תוסף ב – Chrome וזמין גם ב- FireFox, הוא כלי שעוזר לנו למצוא ביטויים בעת החיפוש שלנו בגוגל וביוטיוב, ומציג לנו מצד שמאל או ימין תלוי בשפת הדפדפן שלכם, ביטויים נוספים שאנשים שחיפשו, הם משתמשים בעקרון של Google Suggest וממומשקים איתו. בהחלט כלי נח, מה גם שניתן להוריד לקובץ אקסל את רשימת הביטויים שנמצאו. הכלי יעזור לכם למצוא ביטויים שאולי אפילו לא חשבתם עליהם, מה שיכול ליצור עבורכם הזדמנויות חדשות לקידום הבלוג או האתר שלכם בגוגל ואף למחקר מילות המפתח שלכם.
8. Google Keword Planner
טוב, זה ה-כלי, למחקר ביטויים הכי חזק שיש לגוגל להציע לנו, הכלי הזה ממקום בתוך Google Ads לכן, אם אין לכם עדיין חשבון גוגל אדס, לינק כאן, לא רלוונטי. לפתוח חשבון בגוגל אדס, אינו מצריך תשלום, רק הפרסום בו. אך אם פתחת חשבון בגוגל אדס , מחקר החיפוש שתעשו ב- Keyword Planner לא ייתן לכם המון מידע על נפחים, מכיוון שלא שמתם כרטיס אשראי במערכת ולא פרסם עדיין כלום. ככה זה.
9. Google Trends
טוב את גוגל טרנדס רוב האנשים מכירים, זהו כלי לחיפוש ביטויים המציג לנו על פני גרף, את עוצמת החיפושים, כן עוצמת החיפושים ולא את כמות החיפושים, כמו בכלים האחרים למעלה, שזה בעצם סקאלה שבין 1-100 שמדרגת לנו את כמות החיפושים על ביטוי מסיים, במהלך זמן שאנחנו בוחרים, וגם מציגה לנו שאילתות חמות על הביטויים האלה. שכן דבר זה יכול לגרום לתפוס נושא “חם מהתנור” ולכתוב עליו מאמר מהיר, כדי להתברג בתוצאות הראשונות עוד לפני שמישהו יחשוב בכלל לכתוב או לקדם בממומן בגוגל.
כלים למחקר מיקומים ומתחרים.
10. SemRush
semrush – כלי למחקר ביצועי אתר, בדיקת המיקומים שלכם בגוגל לאורך זמן, כמות הלינקים הנכנסים לאתר שלכם משמע Backlinks (אתרים המפנים לאתר שלכם), כלים לניהול הפרויקטים שלכם בSEO, לראות אילו מודעות ממומנות בגוגל המתחרים שלכם משתמשים, ואפילו נותנת כלים משלימים לבניית קמפיינים בפייסבוק בכמה קליקים. התוכנה מגיע בגרסה חינמית מוגבלת וכמובן אפשר לשדרג אותה לפי הצורך שלכם.
Kolyom – היא הינה תוכנה לבדיקת מיקומים מעולה, שהייתה עד לא מזמן בחינם לגמרי, אך עם הפופולריות בא מחיר. עדיין המערכת מציע 7 ימי ניסיון חינם, כדי שתוכלו לבדוק מה היא מציעה לכם. מהנסיון האישי שלי היא תוכנה מעולה, מה גם שהיא מציע המון פיצ’רים, ובגדול זו מערכת שמתעדכנת כל הזמן. ובשורה התחתונה, היא מתחילה מ- 7 ₪. אז מה יש לכם להפסיד כאן.. לא?
כלי אוטומציה לקידום בלחיצת כפתור.
Ifttt – if this than that – כלי שיודע להתממשק בין הערוצים השיווקיים שלכם, אם זה האתר שלכם בוורדפרס, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד.
איך זה עובד? נניח הייתם פעם כותבים פוסט באתר ורוצים לעלות ולפרסם גם בפייסבוק וגם באינסטגרם, או להפך. הכלי הזה עושה בדיוק את זה!
יותר אתם לא צריכים לעבוד קשה ולבזבז זמן. הכלי הזה עושה את הפעולות האלה מאוחרי הקלעים כולל אפשרויות ווב הוק (WebHock) למינהם.
zapier– אולי כלי האוטומציה המפורסם ביותר בעולם להעברת נתונים ממקום אחד לשני באמצעות שימוש ב- API. פשוט עד לדברים שדורשים עבודת קוד קלה, יש בזאפייר מעל ל-2,000 אפליקציות , כך שלא באמת תצטרכו אי פעם להשתמש בקוד ממשי, אם אתם עובדים עם מערכת CRM או מערכת דיוור כמו שלח מסר או רב מסר. אל תדאגו בכמה פעולות פשוטות הלידים יזרמו לכם לתוך המערכות ותוכלו לנהל אותם בקלות.
YouTube Seo - כלים לקידום הסרטונים שלכם בגוגל בויוטיוב.
tubebuddy– כלי מדהים לקידום סרטונים במנוע החיפוש של גוגל/יוטיוב, הכלי הוא למעשה תוסף חינמי לכרום עם אפשרויות פרימיום, למינהם, אך בהחלט בהתחלה אפשר להסתפק בחשבון חינמי שהוא Freemium (גם חינמי וגם פרימיום), שמציע לנו לראות סטטיסטיקות ונתונים על סרטונים שונים ביוטיוב, הוא מראה לנו את התגיות שכל חשבון סרטון משתמש בו ואיפה כל תגית ממוקמות ביחס למקום האורגני ביוטיוב. מה גם היא כותבת לנו אם בסרטון שלנו או של מתחרה, חסרים כותרות או שהן קצרות מדי, או חוסר קשר בין התגית לכותרות ולתיאור מתחת לסרטון, שכן ככל שתהיינה יותר קורולציה ביניהם, הסרטון שלנו יוקדם יותר טוב.
טיפ של אלופים: רוצים שהסרטון שלכם יקודם למקומות הראשונים? ברור שכן. זכרו לציין בסרטון את הכותרת שאותה רשמתם, למשל:
אם הכותרת שלכם היא: 6 טיפים לירידה במשקל שמנצחת את כולם, תאמרו בדיוק את המשפט הזה בפתיחת הסרטון. זה יעזור לכם. דבר נוסף הוא שהתוסף הזה יציע לכם ביטויים אוטומטיים להוספה ע”י הקלדה של ביטוי מסויים נניח: “שיטות הרזיה” הוא יפתח חלונית שמראה אילו ביטויים אנשים מחפשים בפועל וכמה תחרות יש עליה.
vidiq – הינו גם תוסף חינמי לכרום, שעושה למעשה את אותם הדברים שרשומים כאן למעלה, ההבדל הקטן אולי בין השניים, שכאן אתם יכולים לראות את כל התגיות ברמת החשבון, ועוד כלי מעניין שהם נותנים לא בחינם הוא שאתם יכולים לראות בלשונית TRENDING את הסרטונים החמים של המתחרים שלכם ואת כמות הצפיות שלהם פר שעה. איך זה עובד ביוטיוב?
קודם כל לפני כן עוד טיפ חשוב לקידום אורגני ביוטיוב: כדי שהסרטונים שלכם יהיו וויראליים, עליכם לעשות כמה פעולות כדי שזה יקרה. ציינתי למעלה, את החשיבות של אמירת הכותרות בסרטון עצמו, אך לבקש מהגולשים שלכם לבצע פעולה בסופו היא עוד יותר חשובה, ולמה?
ככל שיהיו לכם נרשמים subscribers לערוץ. יוטיוב תשגר להם כל סרטון שאתם מעלים קודם. לאחר מכן אם רמת הצפייה שלהם גבוה היא תתחיל לשלוח את הסרטונים האלה לעמוד הבית של עוד קהלים, ואם אותם הקהלים החדשים גם מתעניינים בהם, הרי שיצרתם סרטון וויראלי. בהצלחה.
Host Advise – רוצים לדעת מניין האנגלית שלי? סתם….אם אתם מאחסנים את האתר שלכם בשרת מסוים, ואתם מרגישים שמשהו תקוע, אתם גולשים ורואים אתרים של מתחרים שפשוט “טסים” ואתם שואלים את עצמכם? “פאק” איפה הוא מאחסן את האתר שלו?? (כמובן שמהירות קשורה בעוד מליון דברים אחרים אבל כרגע נתמקד בזה) אז האתר הזה יספק לכם את המידע הזה בלשונית “כלים” הזינו את ה-URL וזה פשוט ימצא לכם איפה אותו אתר מאחסן. מה גם שאתם תראו שם אינספור המלצות לשרתים החל מכמה דולרים בודדים בחודש…אני לדוגמא מאחסן בהוסטינגר (גילוי נאות: זה לינק שותף) אבל אני באמת מפרסם שם ( : אתם יכולים לבדוק עכשיו ( :
Whois– רוצים להרגיש ג’מייס בונד ל-10 שניות תהילה? הכלי הזה ייתן לכם לבדוק מי הבעלים של האתר אותו אתם מזינים בשדה החיפוש + את הטלפון של הבעלים, אם הוא הזין אותו איפשהו באתר/שרת. אה וגם איפה הבן אדם גר! (קריפי) מאיפה הדומיין נרכש וכ’ו…זה גם חלק מהשירות הזה. וכן הוא חינמי.
*כל הכלים האלו נועדו כדי לתת לכם תמונה מלאה על מצב האתר שלכם, כמה שגיאות יש לכם, האם התמונות באתר במצב אופטימלי, כמה ג’אנק מיותר יש לכם באתר ועוד רבים. פשוט הזינו את כתובת האתר שלכם ותתחילו לחקור את האתר.
עוד כתבות בבלוג:
צ’אטבוט ווצאפ רשמי כדאי או לא?
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… בוט ווצאפ רשמי הוא אחד הכלים להפצה ושליחת מסרים הכי פופולרי בישראל, למעשה בין כל המדינות בעולם
מה זה בוט ווצאפ לא רשמי יתרונות וחסרונות
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… להקים בוטים או “צ’אטבוטים” בווצאפ בצורה רשמית או לא רשמית, זה לא דבר של מה בכך, יש
תוכנה לחיבור כמה מספרי ווצאפ, טלגרם, סמסים ועוד
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… אם תהיתם לעצמכם האם אפשר לחבר כמה ערוצי תקשורת במקום אחד כמו ווצאפ, טלגרם, מסנג’ר, ואפילו סמסים,
TikTok Notes: הכירו את האפשרות החדשה בדואר הנכנס
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… TikTok מוסיפה את אפשרות ה-IG Notes לדואר הנכנס הקדמה TikTok משיקה אפשרות חדשה לשיתוף מחשבה קטנה בזמן
“X TV: פלטפורמת המדיה החברתית שמשנה את חוקי המשחק בטלוויזה
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… X משיקה אפליקציית טלוויזיה מחוברת חדשה הקדמה: אחרי חודשים של הצצה בתכנים החדשים שלה, פלטפורמת המדיה החברתית
חברת X מול ממשלת ברזיל: חופש הביטוי במאזן עם הסדר החברתי
X עומדת בפני חסימה בברזיל: קרב בין חופש הביטוי והסדר החברתי הקדמה: אלכסנדר דה מורס, שופט בבית המשפט העליון של ברזיל, פרסם אזהרה חדשה לחברת