לא, לא מדובר פה על הסרט של אוסטין פאוורס..
מדובר פה על משהו שונה לחלוטין, יכול להיות שאתם מכירים את הכלי הזה ויכול להיות שלא.
כשמדובר על שיפור יחס המרה באתר שלנו (לדוגמא: מתוך 1000 אנשים 10 קנו = 10% יחס המרה)
יש לנו אמצעים מוכרים כגון גוגל אנליטיקס, פייסבוק פיקסל, סטטיסטיקות של האתר וכד’.
אבל כשמדובר בלהבין את הגולש, פה העניין מתחיל להיות מסובך הרבה יותר.
הפסיכולוגיה האנושית כפי שצוין בקרב על המח, היא מסובכת להפליא אבל פשוטה לניהול.
מה שאומר שאם יש לנו דרך להבין על פי פעולות גולש, מה הדברים שהוא אוהב, מה מעניין אותו, מה גורם לו לעשות את הפעולות שהוא עושה, יש לנו סיכוי “להשתיל” באתר שלנו פיתויים שבפעם הבאה שהוא יגיע אלינו יהיה לנו סיכוי הרבה יותר גדול להמיר אותו ממתעניין ללקוח.
בשוק יש המון כלים שיכולים לנטר פעולות כאלו באתר שלכם ואפילו בחינם, כן ממש ככה, ותוכנה שאני הולך להמליץ לכם עליה היום נקראת: “hotjar” אז השם אולי לא ברור, אבל זה אחג הכלים היותר טובים ללמידת הלקוח שלנו בצורה הטובה ביותר.
אז מה התכונות של המערכת הזו?
1. ניתן לזהות בתצורת תמונה סטטית על עמוד שאנו בוחרים, איפה היו מספר הקליקים הגבוה ביותר המסון באמצעות חיוו בצעים אדום ירוק כחול, כאשר האדום זה המקומות שלחצו עליהם רוב הפעמים.
2. סטטיסטיקות של לחיצות, מעבר לנתון הוויזואלי, אנו יודעים גם מה האחוז מסך הקלקים הלך לאיזה איזור בדף.
מה שיכול להאיר לנו על מה מושך את הגולשים להקליק.
3. ניתוח מסע לקוח בווידאו – המערכת יודעת לצלם לנו קטע ווידאו של X גולשים בחודש לפי החבילה שבחרנו, וממש מצלמת את מה שהם עושים באתר בווידאו. המערכת תיתן לנו לרשום גם הערות לצד כל איזו בווידאו כדי שלא נשכח מה עלינו לשפר באתר.
4. סקר/שאלון – המערכת נותנת לכם בחינם אפשרות ליצור שאלון פופאפ או סקר שיכול לעודד את הלקוח להשאיר לנו תגובה לשיפור/לשבח אותנו ובכך הגולשים יכולים לספק לנו מידע יזום, ובכך יאפשר לנו להבין את מידת המעורבות באתר שלנו.
אוקיי, איך מתקינים אותו באתר?
1. נרשמים חינם עם מייל או חשבון גוגל.
2. מתקינים את הפיקסל של הכלי באתר שלנו באיזור ה-HEAD
3. בהקלקה אתם תעתיקו את הקוד ללוח ולאחר מכן תקינו אותו בראש האתר שלכם.
4. תוודאו שהתקנתם אותו טוב על ידי ווידוי התקנה
5. לאחר שאושר כי התנקתם את קוד המעקב בצורה תקינה גשו למקטע HEATMAPS מצד שמאל ותלחצו על NEW HEATMAP תזינו את כתובת הדף שתרצו לעקוב אחריו ומיד תתחילו לראות תזוזה של גולשים במידה ויש לכם כזו באתר.
6. לאחר לכו ללשונית RECORDINGS ותוסיפו את האפשרות להקליט את תנועת הגולשים שנכנסים לאתר, ולאחר מכן תתחילו להבין מה עליכם לעשות כדי לשפר את האתר שלכם.
7. הדבר הממש מגניב שהמערכת הזו נותנת לכם היא הצצה לטווח זמנים / לכמות הגולשים שביקרו באתר שלכם בדומה לגוגל אנליטיקס, הדבר מאפשר לכם להבין את הצרכים של הגולש לעומק ולהפוך אותו ללקוח פרימיום בסופו של תהליך.
הוט ג’ר היא חינמית עד 100 הקלטות אבל הדבר הזה אמור ממש לתת לכם אבחנה ראשונית על המצב בחברה/אתר שלכם.
בהצלחה!
אהבתם את הכתבה? שתפו אותה ותזכו בהטבות שיווקיות
עוד כותרות:
מחקר אווטר איך עושים אותו נכון?
רוצים לשייף את יכולות השיווק בפייסבוק? לייצר יותר לידים בפחות כסף?