gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...
|
חדש – ישן
המטרות בבניית קמפיינים ממומנים בפייסבוק יכולות להשתנות,
אבל בשורה התחתונה כולם מדברים KPI’S שזה למעשה ה”מה יוצא לי מהפרסום אצל צוקרברג”
בעוד שישנם המון שינויים (כל הזמן) בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק נראה שפייסבוק
איך שהוא מצליחה להחזיר בדרכים כאלה ואחרות “עטרה ליושנה”
ולמעשה זה האינטרס היחידי שלה למען האמת אם מדברים על להשאיר את המפרסמים והקהל משתמשים (המוצר)
בפלטפורמה.
לכן..
Meta הוסיפה אפשרות חדשה למערכת בניית קמפיינים בטרגוט קהלים שנקרא Advantage+ , המאפשרת לך למכור לאנשים המביעים עניין במוצרים ו/או בשירותים שלך, אך טרם רכשו.
Meta מגדירה לקוחות מעורבים בתהליך כ”אנשים שמכירים את העסק שלך או מתעניינים במוצרים ו/או בשירותים שלך, אך טרם רכשו”. בעזרת ההגדרה החדשה הזו, ניתן ליצור קהלים שגם אם לא רכשו או ביצעו פעולה של “ליד”
עדיין פייסבוק תמצא עבורנו את ההזדמנות הטובה ביותר אצל האנשים שהיא מסמנת בעלי הפוטנציאל הגבוהה ביותר להמרה.
הדבר הכי חשוב שמפרסמים
ניתן לעשות (ורצוי) SPLIT TEST גם עם טרגוט של קהל וגם עם קהל פתוח כדי לבדוק את הביצועים שלכם
אבל בכל מקרה מה שאנחנו יודעים זה, שפייסבוק מתייחסת להמון אינדקטורים שמסמנים לה מי הוא קהל היעד.
למשל:
הטקסט שאנחנו כותבים – אם אנחנו כותבים במודעה “מעוניין לרדת במשקל” פייסבוק לא תראה את המודעות לפרופילים שהראו פחות עניין בספורט או בהשמנה והרזיה, ולכן הטקסט הוא חשוב ביותר.
הטקסט במודעה ובווידאו – כל ווידאו שלכם מואזן על ידי האלגוריתמיקה של פייסבוק שמנתחת את המילים של הווידאו ומה הוא אומר ולמי הוא מתאים, וגם לפי כך פייסבוק משתמשת באינדיקטור הזה כדי לטרגט את המודעה שלכם לקהל היעד הרלוונטי ביותר.
בסוף הכל עניין של מספרים
הניסוי של פייסבוק מראה נתונים מעודדים בקרב מפרסמים שטוענים כי הקמפיינים מובילים לשיפור של 17% בעלות לתוצאה, ועלייה של 32% בתשואה על הוצאות פרסום.
לסיכום
פייסבוק היא מגרש משחקים.
אתם עם המחבט ביד, רצים על המגרש ומקווים לתת את המכה הכי טובה שלכם,
אתם צריכים לדעת כמה דברים בסייסים בשיווק כדי להצליח עם הקמפיינים שלכם בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת, אפילו בעיתון (כן בעיתון)
- איפה הקהל שלכם נמצא – כדי להגיע לקהל היעד שלכם אתם צריכים לדעת איפה הוא נמצא זה אומר באיזה חוגים הוא מסתובב וכד’. יש האת האמרה “אל תנסה לדוג דג בים, תדוג אותו באגם”
- מה הבעיה / צורך שלו – תמיד אבל תמיד תאפיינו מה הבעיה האמיתית שהלקוח שלכם סובל ממנה.
הלקוח שלכם רוצים להוריד במשקל? באמת? ממש לא! הוא רוצה להסתובב בים בלי בושה ובלי חולצה, לחייך לבנות שעוברות ושוות ולהרגיש עם בטחון עצמי! - תניעו לפעולה! – המודל הכי מוכר בעולם השיווק המודרני הוא HOOK-STORY-OFFER
משמע, תרשמו כותרת שמושכת + שמדברת ישירות לכאב / צורך, ספרו סיפור שקשור לכותרת וללקוח האידיאלי שלכם, ותנו הצעה שאי אפשר לוותר עליה