איך תייצרו קמפיינים חכמים יותר? כאלה שתיינו לכם אפשרות לעשות תוכנית שנתית לקמפיינים שלכם?
שיטת הבידינג בפייסבוק, מתאימה לכל סוג קמפיין שתרצו לייצר, הדבר ניכר בכך, שפייסבוק למעשה מעבירה את השליטה לידיים שלכם (כמה שאפשר), ובכך אתם תוכלו לשלוט על העלויות של הלידים/מכירות שלכם.
מה זה אומר לשלוט על העלויות שלכם?
טוב זה לא אומר בדיוק שפייסבוק היא “מלאך” שרוצה שתשלמו לה כמה שאתם רוצים, פייסבוק רוצה להרוויח וכמה שיותר.
אבל… בעזרת 3 שיטות הבידינג האלה תוכלו לייצר קמפיינים שאתם יודעים פחות או יותר מה הולכת להיות התוצאה הסופית, לשלוט בהוצאות שלכם, ואת היכולות לעשות תכנון תקציב חודשי/שנתי ולדעת לאיזה כמות תוצאות לצפות ובאיזה תקציב.
אז בואו נכיר את שלושת סוגי המכירה הפומבית.
1. Lowest Cost
אסטרטגיה זו הינה דיפולט (Default) מה אומר האסטרטגיה הזו בעצם?
אנחנו (פייסבוק) ננסה להשיג לך את מירב התוצאות במחיר הנמוך ביותר, אבל אתה (המפרסם) אין לך שליטה על התוצאות, כי למעשה אתה לא מגביל אותנו מה הבנצ’מרק שלך לתוצאות.
ברוב המקרים אני מוכרח להגיד לכם שזו האופציה המועדפת עליי, כי זה באמת יודע להביא אחרי סיום הלמידה של פייסבוק (תהליך למידה הוא התהליך שפייסבוק מנסה לזהות אילו גולשים הם אלו שמבצעים פעולות באתר שלכם)
ולאחר שהיא מסיימת ללמוד התואצות יכולות להיות פנטסטיות.
2. Cost Cap
באסטרטגיה זו אתם נותנים לפייסבוק בנצ’מרק משמע רף עליון שאתם מוכנים לשלם על תוצאה (נגיד לידים)
באסטרטגיה זו יכול להיות שאם תשימו מחיר “לא הגיוני” משמע שם ליד ממוצא נגיד בתחום תיירות עולה לכל המפרסמים שמתחרים איתכם על אותו קהל נגיד 30 ש”ח לליד, אבל אתם שמתם 15 שקלים (50% פחות)
פייסבוק תריץ את המודעות שלכם פחות על אותו קהל יעד (משמע שאת המתחרים שלכם יראו קודם לכן)
כדי להגיע למחיר שאתם רוצים, אז כאן השיקול הוא לגמרי שלכם, הרצון למחיר הנמוך ביותר או הרצון לכמו הגדולה ביותר של לידים.
3. Bid Cap
באסטרטגיה זו (המומלצת ביותר להגבלות הלו) אתם למעשה לא קובעים את המחיר לליד שאתם רוצים להגיע אליו, אלא אתם אומרים לפייסבוק כאן תשמור לי על המחיר ביד שלי, נגיד 30 שקל, ועדיין תקבלו בסוג אסטרטגיה זו את נפח ההופעות הראוי לו בהתאם לתקציב ששמתם מבלי שזה ייפגע לכם בתחרות מול המתחרים שלכם באותו התקציב, לכם כדי להגיע לתוצאות שאתם רוצים ומבלי להתפשר על התחרות זו האסטרטגיה שאני ממליץ עליה.
4. Target Cost
כמו שאתם יכולים לראות בתמונה, בסוג אסטרטגיה זו אתם למעשה “מגבילים” את פייסבוק לחפש לכם תוצאות שיניבו לכם רק את המחיר ששמתם לה. מבלי להתייחס לבידינג, כמות תנועה וכד’ אסטרטגיה זו אומנם תשמור על מחיר היעד שהצבתם לפייסבוק. אבל באשר לתוצאות? לא בטוח שזה יספק אתכם.
לסיכום:
אני באופן אישי ממליץ תמיד להתחיל ב -Lowest Cost ולראות מה אתם מצליחים לייצר, כמובן שכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, אתם צריכים לייצר קמפיינים חכמים, לאחר שעשיתם מחקר קהל יעד כמו שצריך, התאמתם קופי מנצח, ותמונה שאי אפשר להתעלם ממנה. השילוש הקדוש הזה יעזור לכם להשיג מהקמפיינים שלכם הרבה יותר לידים/מכירות וכל תוצאה שתרצו להשיג.
אם אתם חנות איקומרס נפלא! תשמשו במה שלמדתם כאן היום כדי ליישם את על החנות שלכם .
אהבתם את הכתבה? שתפו אותה עכשיו עם כל מי שאתם חושבים שהיא תועיל לו.
**הפניית בעל עסק אלינו דרך כתבה זו תזכה את בעל העסק בקמפיין לחודש במתנה!