ראשי » מהי מכירה פומבית בפייסבוק Auction?
אילו שיטות קניה ישנן בפייסבוק?
שיטות הקניה בפייסבוק הם סה”כ שתי מטודות שעל פיהן אנו משלמים לפייסבוק ואני ארחיב כאן על שניהן.
כמו כן חשוב להבין ששתי שיטות אלו שונות בתכלית האחת מן השניה ויש להיזהר שבורים את שיטת הקניה : Reach&frequency.
1. Auction
שיטת המכירה הפומבית – שיטה זו היא השיטה העתיקה בעולם, שבסיסה כאמור היא מכירה פומבית, דמיינו שאתם נמצאים במוזיאון וישנה גלריה יפייפיה זה מציגים תמונות מיוחדות למכירה, המכירה הולכת בזה שמי שמנהל אותה מציע מחיר התחלתי, ונותן לקהל להתחיל לעלות הצעות. המרבה במחיר הוא תמיד הזוכה. גם כאן. ככל שהביד שלכם יהיה יותר גדול, ככה המודעות שלכם יופיעו לפני המתחרים שלכם.
אבל, שמדובר במכירה פומבית בפייסבוק, נכנסים עוד שיקולים לאלגוריתם לדרג אתכם, כמו: איכות התוכן, איכות דף הנחיתה, זמני טעינה וכדומה. חשוב להבין, אם לא תהיינה קורולציה מלאה בין הפוסט לעמוד שהפניתם אליו את הגולש, אתם תקבלו ציון נמוך, מה שיוביל להתייקרות התנועה במקרה הזה ה-CPM שזו העלות פר אלף חשיפות, שזהו מודל העסק הפרסומי של פייסבוק. כל סוג של קמפיין מבוסס לפי מודל זה ונקבע לפיו מחיר הקליק שתשלמו, ובסוף מחיר הליד. לכן שאתם מתחילים בכלל לפרסם רצוי ללמוד איך לפרסם בפייסבוק. ולשמור על החוקים הנ”ל.
2. Reach&Frequency
מודל זה הוא מודל של קניה מראש של כמו קהל יעד מסויימת, המלצה שלי להשתמש במודל זה: אם אתם חברה מאוד גדול שמתקרבת לסדרי גודל של אדידס, ריבוק וכו’, שכן חברות אלו יכולות להרשות לעצמם “לשרוף” תקציבים שלמי רק על חשיפות. ואם אין לכם 100,000 ₪ או יותר לשים על סוג קניה שכזה עדיף שתלכו על האופציה הראשונה הנ”ל.
אז מה זה בעצם מודל הקניה הזה?
פשוט. אתם אומרים לפייסבוק כמה כסף אתם רוצים להשקיע, מה התדירות (Frequency) שאתם רוצים שהפוסט שלכם ייחשף לגולש, ובכמה זמן, נניח שבוע..
ופייסבוק תתן לכם מדגם של מה התוצאות שאתם עלולים לקבל, כמו כמות הגולשים (Reach) ובאיזו תדירות (Frequency) מכאן השם של המודל.
זו למעשה קניה תחרותית מאוד, אבל אתם יודעים בדיוק אתם הולכים לקבל, פייסבוק לא יסטו מזה במיל.
אם המטרה שלכם היא לא חשיפות רק? פשוט אל תשתמשו במנגנון זה, כל טעות הכי קטנה, וביטול ההזמנה יכולה לעלות לכם בפסילות חשבון.
צ’אטבוט ווצאפ רשמי כדאי או לא?
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… בוט ווצאפ רשמי הוא אחד הכלים להפצה ושליחת מסרים הכי פופולרי בישראל, למעשה בין כל המדינות בעולם
מה זה בוט ווצאפ לא רשמי יתרונות וחסרונות
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… להקים בוטים או “צ’אטבוטים” בווצאפ בצורה רשמית או לא רשמית, זה לא דבר של מה בכך, יש
תוכנה לחיבור כמה מספרי ווצאפ, טלגרם, סמסים ועוד
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… אם תהיתם לעצמכם האם אפשר לחבר כמה ערוצי תקשורת במקום אחד כמו ווצאפ, טלגרם, מסנג’ר, ואפילו סמסים,
TikTok Notes: הכירו את האפשרות החדשה בדואר הנכנס
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… TikTok מוסיפה את אפשרות ה-IG Notes לדואר הנכנס הקדמה TikTok משיקה אפשרות חדשה לשיתוף מחשבה קטנה בזמן
“X TV: פלטפורמת המדיה החברתית שמשנה את חוקי המשחק בטלוויזה
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… X משיקה אפליקציית טלוויזיה מחוברת חדשה הקדמה: אחרי חודשים של הצצה בתכנים החדשים שלה, פלטפורמת המדיה החברתית
חברת X מול ממשלת ברזיל: חופש הביטוי במאזן עם הסדר החברתי
X עומדת בפני חסימה בברזיל: קרב בין חופש הביטוי והסדר החברתי הקדמה: אלכסנדר דה מורס, שופט בבית המשפט העליון של ברזיל, פרסם אזהרה חדשה לחברת
כיצד תכונת יצירת קולאז’ עם בינה מלאכותית באינסטגרם
התכונה החדשה של אינסטגרם וההשפעה שלה לאחרונה חשפה אינסטגרם עדכון חדש שמאפשר יצירת קולאז’ים אישיים בקלות ובמהירות דרך האפליקציה. בינה מלאכותית משולבת במערכת זו, מסייעת
מנוע החיפוש החדש של chat gpt הושק, הצטרפו לבטא
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… בשורות משמחות? מפחידות? מי המרוויח מכל הסיפור הזה? אנחנו המשתמשים? או שבכלל ענקיות הטכנולוגיה? מנוע החיפוש של
מטא במגעים לרכישת חמישה אחוזים בענקית המשקפיים EssilorLuxottica
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… מטא בשיחות לרכישת חלק בחברת המשקפיים Essilor Luxottica בשבוע שעבר, The Wall Street Journal דיווחה כי חברת
איך להטמיע API של GPT בתוך בוט ווצאפ
gil sapir Getting your Trinity Audio player ready… כאנשי אוטומציה אחד הדברים הכי חשובים בעידן ה-AI זה לדעת לחבר את המנועים שפה הללו לכלים היומיומיים