מה הוא בכלל שיווק דיגיטלי?

מה הוא שיווק דיגיטלי ואיך תנצלו אותו לעשור הקרוב?

שיווק דיגיטלי או בשמו הקודם: ניו מדיה (new media) הוא בעצם הגרסה הדיגטלית לשיווק המסורתי.
עד לפני 14-15 שנים, מי ששלטו דאז בכל הקשור בקידום עסקים/חברות הינם המדיה המסורתית.
מה היא מדיה מסורתית?
טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות תחבורה ציבורית ועוד…
אומנם המדיות המסורתיות עובדות עד יום זה, אבל החברות במיוחד הגדולות, שעד שהדיגיטל נכנס לחיינו,
רק החברות הגדולות היו משתמשות באמצעי הפרסום הללו, ולא בעלי עסקים הקטנים בגלל עלויות של אותן המדיות,
שהחלו מעשרות אלפי שקלים ויכולות להגיע גם למליוני שקלים (בקלות).

הדבר המדהים שקרה עבור בעלי עסקים בעיקר לקטנים,  
זה שאי שם ב2003-2004 כאשר מארק צוקי צוקרברג הקים את פייסבוק, וכאשר סטיב ג’ובס
הכריז לראשונה על האייפון הראשון אי שם ב-2007, העולם כולו השתנה!

אומנם גוגל הכניסה את המושג הזה לראשונה PPC כבר בשנת 2000 כאשר השיקה את מערכת אדוורדס,
שהכניסה לראשונה למנוע חיפוש בעולם מודעות שהן ממומנות, משמע היא הכניסה את התחרות בפעם הראשונה
על תשומת לב הגולשים, חברות/עסקים שקונות בתשלום לפי
“ביד” – הצעת מחיר עבור מיקום המודעה בתוצאות החיפוש על פי ביטוי מסויים.
בעבר המודעות הינו מונחות בשדה החיפוש בצידו הימני של החיפוש עד לאבולוציה שאנו מכירים כיום.
שאיך נאמר גוגל מנסה להסתיר (לפחות במובייל) את נראות המודעות. 

אז איך באמצעות שיווק וקידום דיגיטלי גם העסק שלכם יוכל להיחשף לקהל היעד שלכם, להשיג לידים, לייצר מכירות והכל מהאונליין?
אז ככה:
לבנות אסטרטגיית שייוק לעסק דורש הקשבה לצרכים של הלקוח בצד השני ולהתאים לו פאנל (משפך שיווקי) הייחודי לו.
כולם בדרך כלל מדברים על משפכים וחושבים שהם מדברים על משפכים. 
רוב בעלי העסקים/מקדמים חושבים שככה נראה משפך:

 

מה מציין כל אחד מהשלבים במשפך השיווקי הנ”ל?

אז הנה ההסבר על כך:

במשפך שיווק קלאסי (פשוט) נמנים בדרך כלל 4 חלקים:

  •  שלב 1 – מודעות – השלב בו אנו מציגים לגולש מי אנחנו ויוצרים מודעות אלינו
  • שלב 2- הצעה – השלב בו אנו מציעים לגולש הצעת ערך של השירות שלנו עבורו
  • שלב 3 – שיקול – כאן מגיע השלב בו הגולש עבר תהליך איתנו והוא כבר בשלב השיקול, לקנות/לא לקנות.
  • שלב 4 – מכירה/המרה – זה השלב בו הגולש משלב 1 עבר את התהליך שהעברנו אותו ולבסוף השתכנע להיות לקוח.

איך אורזים את כל הדבר היפה לתוכנית פצצית שתגרום לעסק להראות עסק מקצועי, כזה שכבר שנים נמצא בשוק,
וגורם לגולשים לחשוב “איך לא שמעתי על העסק הזה עדיין” טוב..נו, ככה לפחות אני חושב שזה מה שהם אומרים לעצמם…

איך אורזים את כל הדבר היפה לתוכנית פצצית שתגרום לעסק להראות עסק מקצועי, כזה שכבר שנים נמצא בשוק,
וגורם לגולשים לחשוב “איך לא שמעתי על העסק הזה עדיין” טוב..נו, ככה לפחות אני חושב שזה מה שהם אומרים לעצמם…
אתם יכולים לקחת הדרכה וללמוד איך פייסבוק עובדת, או שאתם יכולים לקחת סוכנות דיגיטל שתעשה את עבורכם, שזה הדבר היותר
הגיוני לעשות. 
למה?
שאתם מעסיקים מישהו, שאתם קוראים לבעל מקצוע לעשות עבורכם עבודה, בעל המקצוע מגיע עם וותק של שנים, לימודים שהוא עבר, נסיון פרקטי, המלצות וכו’.
לכן בעל המקצוע יכול לשים על עצמו תג מחיר עבור הנסיון שלו, כשם שכך אתם מקצרים לעצמכם את הדרך כדי להגיע למטרה. 
שמעתם על וינסנט ואן גוך במקרה?
נו ברור! ו?!?!?! האיש בלי האוזן…

מסופר שואן גוך טייל יום אחד ברחוב וראתה אותו איזו אישה אחת, שהכירה את פרצופו וידעה את יצירותיו,
האישה ניגשה אליו בבקשה של: תהיה מוכן לצייר לי על חתיכת הנייר הזו את אחת מהיצירות שלך בבקשה?
וינסנט השיב בחיוב ובחיוך, ואמר לה בוודאי!
הוא החל לצייר על חתיכת הבד שהאישה נתנתה לו ובסיום השיב לה את הציור בחיוך ואמר המחיר הוא מליון מטבעות זהב!
האישה פערה את פיה בתדהמה, ולא הבינה מה פתאום הוא מבקש ממנה כסף?!
האישה שאלה אותו קצת בחשש, תגיד למה אתה דורש ממני כלכך הרבה כסף עבור משהו שסיימת תוך דקה בלבד?

וואן גוך חייך וצחק וענה לה את זה:
נכון לקח לי 60 שניות כדי לצייר את התמונה הזו, אבל ציירתי במשך 30 שנה ציורים כדי שאוכל לצייר את הציור הזה ב-60 שניות.

כהבנתם את המשל נכון?
מעולה. 

אז מה הדרך לעשות שיווק אמיתי לעסק שלכם?

הנה כמה דרכים:

 

  •  הבינו מי הוא קהל היעד שלכם, מי הוא לקוח החלומות שלכם (האווטר) שמתאים בדיוק לפרופיל הלקוחות שלכם,
    משמע? שהוא צריך את השירות שלכם, הוא רוצה את השירות שלכם ושיש לו את הכסף כדי לקנות את השירות שלכם.
  • הכינו תוכן איכותי. היום ברשת תוכן הוא הדבר העיקרי שעובד. אם אתם לא יודעים להציג את התוכן שלכם כראוי, או 
    אתם “חוסכים” בתוכן שאתם נותנים לקהל היעד שלכם כדי שיכיר אתכם, זו טעות מרה. 
    אל תפחדו מהמילה חינם!
  • תארזו את התוכן שיצרתם למוצר FRONT (מוצר שלא דורש מהגולש הרבה מחשבה אם לצרוך את התוכן שלכם)
    ולאחר מכן תעבירו את הגולש עוד שלבים במעלה המשפך (או למטה תלוי איך אתם מסתכלים על זה (: ) תוך שימוש 
    באמצעים הטכנולוגים שעומדים לרשותכם כגון מערכת הפרסום של גוגל ופייסבוק
  • המטרה שלכם היא להעביר את הגולש שלכם “מסע” אל עבר המוצר הכי יקר שלכם.
    אם אתם מוכרים שירותי ייעוץ לעסקים, אז זו סדנא חינמית לאיך לנהל את הזמן שלכם, ואז להציע שירותי ליווי עסקי.
    אם אתם בעלי מסעדה, הציעו להגיע לארוחת טפסים על כל המנות מהתפריט בחינם! ואז תתנו להם שובר של 10% בקניה הבא שלהם.
  • מערכת דיוור- לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם אתם רוצים מערכת דיוור שתתן לכם אמצעי לתקשר עם הלקוחות שלכם. 
    מיילים זו דרך מעולה לעשות זאת ובכך לשמור על קשר עם קהל היעד שלכם. (היום אחוזי הפתיחה של מיילים הוא נמוך כך שיש לייצר תוכן מאוד איכותי במיילים)
    הנה לינק למערכת דיוור שאני משתמש בה באופן אישי והיא חינמית עד 200 משתמשים. מבחינתי שווה כל שקל, אשר נותנת לכם האפשרות ליצור דפי נחיתה ללא עלות והמון פיצ’רים מעניינים, קורסים דיגיטלים ועוד!

לסיכום: 
התחרות היום בעידן הרשותות החברתיות היא בעיקר על תשומת לב הגולשים, קחו מכאן את הטיפ הזה ותתחילו ליישם אותו בעסק שלכם כבר מעכשיו!

מרגישים שאתם צריכים עזרה?

השאירו פרטים וקבלו מאיתנו תוכנית אסטרטגית ללא עלות לבניית הקמפיינים שלכם