טוב אנחנו נתחיל מהדמיון של המילה אווטר לסרט אווטר ואיך זה מתקשר למחקר אווטר בקידום ברשתות החברתיות גוגל ועוד.
אווטר זה למעשה דמות לא אמיתית שאנו בונים עליה את פרופיל הלקוח הפוטנציאלי שלנו. מה זה אומר?, אנו צריכים לעשות מחקר שבו אנחנו יכולים לגלות מאפיינים או קווים מזהים שיכולים להיות קשורים בהכרח לקהל היעד שלנו.
מה למשל?
האם האווטר שלכם נמצא במקום מסויים על המפה? האם יש לו תחביבים מסויימים? באילו קבוצות הוא חבר?
מה מניע אותו לפעולה? ממה הוא מפחד? באילו אתרים הוא גולש ועוד.
ברגע שתבינו הסטייט (המצב המחשבתי של האדם) לפני שהוא הגיע אליכם עם הרצונות והפחדים שלו, ותדעו לשים לו את הפתרונות התפורים לו, הסיכוי שלו להוציא את האשראי גדול הרבה יותר.
ניתן לראות בתמונה דוגמא להגדרה של אווטר טיפוסי, היכול לשמש אתכם גם כדי להבין יותר את האווטר שלכם.
הכלים שיש לנו למחקר אווטר
אז קודם כל רצוי לעשות את המחקר של האווטר שלכם עם קולגה, מכר בתחום השיווק שתעשו יחד brainstorming הדבר בהחלט גורם להתפוצצות של מידע מכיוון ששני אנשים מעלים דברים נוצרת אווירת “תחרות” שלא במודע והמח מניב יותר תוצאות.
לגביי הכלים ברשת יש מספיק, ואמנה אותם כאן:
1. פייסבוק – Audience Insights שזה כלי חינמי בתוך מערכת הפרסום של פייסבוק, המאפשר לנו לפי ביטוי שאנחנו מזינים בשדה החיפוש לבדוק נתונים דמוגרפיים, גיאוגרפיים, ובאילו עמודים עסקיים או קבוצות האנשים שמתעניים בביטוי מסויים, נניח “עסקים” מתעניינים בהם, ולפי ממצאים אילו נוכל להבין קצת יותר האם הביטוי הזה רלוונטי לנו.
2. גוגל – google keyword tool, בכלי הזה אנחנו עושים מחקר מילות מפתח על ביטויים ברשת החיפוש של גוגל כדי לנסות להבין את נפח החיפושים אחר ביטויים שהאווטר שלנו מחפש, אומנם זה לא מראה לנו מה הוא אוהב אבל בהחלט מה הוא מחפש ובמה הוא מתעניין.
3. גוגל – google analytics הוא כלי שחייב להיות מותקן בכל אתר שלמעשה אוסף את הנתונים של הגולשים שלנו.
דרך גוגל אנליטיקס נוכל לגלות:
את גיל הגולשים.
מהיכן הם בארץ.
מאיזה מכשיר הם גולשים
איזה דפדפן הם גלשו.
מה העמודים שבהם הם ביקרו.
כמה זמן הם ביקרו.
מאיפה הם הגיעו אליו.
אהבתם את הכתבה? שתפו אותה עכשיו עם אנשים שאכפת לכם מהם.
תקליקו על התמונה ותקבלו מתנה!