פייסבוק מכריזה על עדכון אלגוריתם – עדכוני חדשות ה – News Feed , כדי לשים דגש רב יותר על תוכן מקורי ואיכות החדשות.
פייסבוק הודיעה על עדכון אלגוריתם חדש של חדשות עדכונים לתכני חדשות, אשר יושם דגש רב יותר על דיווח מקורי, ותגביר את התוכן מאתרי חדשות המספקים מידע על העיתונאים שלהם. , הגדלת השקיפות.
השינוי מגיע ככל שיותר אנשים פונים לפייסבוק לתוכן חדשותי – על פי Pew Research, כ -68% מהאמריקאים מקבלים לפחות לפחות תוכן חדשותי מפלטפורמות חברתיות, כאשר פייסבוק היא המקור המוביל. וכאשר חדשות מקומיים רבים שנאלצים להיסגר בגלל ההשפעות של מגיפת COVID-19, ההסתמכות על פייסבוק לחדשות, במיוחד עדכונים מקומיים, רק הולכת ועולה.
זה גורם לשינוי בעדכון החדשות הזה בזמן במיוחד.
בהתאם לפייסבוק:
“כשאנחנו שואלים אנשים איזה סוג של חדשות הם רוצים לראות בפייסבוק, הם כל הזמן אומרים לנו שהם רוצים סיפורי חדשות שאמינים ואינפורמטיביים. היום אנו מעדכנים את אופן הדירוג של סיפורי חדשות ב- Feed News כדי לתעדף את המקור דיווחים וסיפורים עם מחבר שקוף. “
אז מה זה אומר בפועל?
כאמור, העדכון מתמקד בשני אלמנטים: ‘דיווח מקורי’ ו- ‘מחבר פוסטים אמין’.
על הדיווחים המקוריים, פייסבוק אומרת כי כעת היא תנסה לאתר ולשפר את חנויות שהן הראשונות לשבור סיפור או נושא מתפתח.
“אנו עושים זאת על ידי התבוננות בקבוצות של מאמרים בנושא סיפור מסוים ונזהה את הידיעות שהובאו במקור כמקור המקורי. נתחיל בזיהוי דיווח מקורי בחדשות בשפה האנגלית ונבצע את אותו הדבר עבור חדשות בשפות אחרות בשפות העתיד.”
כך, למשל, בשבוע שעבר, סקרנו את העדכונים האחרונים על מצב תאורה בצבע שחור שכרגע בניסוי, שעבורם דיברתי עם הצוות בפייסבוק ואישרתי את המידע הרלוונטי. מכיוון שהיינו המוצא הראשון שסיקר זאת בפירוט, תיאורטית, הסיפור שלנו היה משיג יותר, מכיוון שמקורות שונים צוטטו על ידי ‘דיווח לראשונה על ידי’. אבל פלטפורמות רבות אחרות ללא ספק כיסו את אותו עדכון מאז, בלי לציין אותנו. באמצעות מגוון של סוגים אלה של אותות, פייסבוק תנסה לקבוע את המקור המקורי, ולהגביר את הדיווחים הללו, במידת האפשר.
אם כי זה יכול להיות קשה לחוקק באופן פעיל. כפי שפייסבוק מציינת:
“מרבית הסיפורים החדשים שאנשים רואים בעדכון החדשות הם ממקורות שעוקבים אחריהם או חבריהם, וזה לא ישתנה.”
הפצת News Feed מסתכמת במה שאנשים משתפים – כך שפייסבוק לא יכולה להתערב ולגרום לאנשים לחלוק את דיווח המקורי. אנשים עשויים להעדיף את הניתוח של פורקן אחר, למרות שהם לא היו הראשונים לפרסם את החדשות – אז איך פייסבוק מתמצאת בזה?
“כשסיפורים מרובים משותפים על ידי מפרסמים וזמינים בעדכוני החדשות של אדם, אנו נשפר את הסיפור המקורי יותר שיעזור לו לקבל יותר תפוצה.”
ההשפעה, אם כן, תהיה משתנה – אם כמה מחבריך משתפים דוחות על אותו נושא חדשותי, ואחד מהם משתף את התחקיר המקורי, פייסבוק תראה לך את זה קודם. כנראה. כלומר, אם פוסט אחר מייצר ערימה של דיון בקרב חבריך, גם אם זה לא המקור, פייסבוק כנראה תרצה להראות לך את זה קודם, נכון?
בהתחשב בגורמים השונים, קשה לומר עד כמה אפקטיבית תהיה גישה זו – אך הרעיון מצידו של פייסבוק הוא שעל ידי הגברת הפסוט המקורי והמעומק, פייסבוק תתגמל את אותם חנויות שמשקיעות זמן וכסף בעבודתם.
“אנו יודעים שפרסום העיתונאות החשובה הזו לוקח זמן ומומחיות, ואנחנו רוצים להבטיח שיש לה מקום מתועדף בפייסבוק כדי לתמרץ את המשך יצירתו.”
הרעיון טוב, נצטרך לחכות ולראות איך זה הולך בפועל.
בפייסבוק אומרים כי חדשות ודיווחים מקוריים עשויים לראות עלייה בהפצה כתוצאה משינויים אלה:
“… אבל חשוב לזכור כי עדכוני החדשות משתמשים במגוון של אותות דירוג כדי לתעדף תוכן. אנו צופים שרוב מפרסמי החדשות לא יעשו זאת ראה שינויים משמעותיים בהפצתם בעדכון החדשות כתוצאה מעדכונים אלה. “
האלמנט השני בעדכון מסתכל על ‘Authorship Transparent’.
“אנו גם מתחילים להוריד תכנים חדשותיים שאין בהם מידע שקוף אודות מערכת העורכים של המו”ל. אנו נבדוק מאמרי חדשות על כתבי עת או עמוד צוות באתר המו”ל המפרט את שמם הפרטי ושם המשפחה של כתבים או עורכי דין אחרים. גילינו שבעלי אתרים שאינם כוללים מידע זה לרוב חסרים אמינות לקוראים ומייצרים תוכן באמצעות clickbait או חוות מודעות. כל התוכן שאנשים אומרים לנו שהם לא רוצים לראות בפייסבוק. “
נראה די ישר – אם אתה מפרסם פוסטים ולא כולל את שם המחבר, ייתכן שתצטרך לחשוב מחדש על גישה זו, במיוחד אם אתה מפרסם תוכן חדשותי.
כפי שמציין בפייסבוק, אתרים רבים המפרסמים מחדש לעתים קרובות יחליפו תוכן ממקורות אחרים, בעלי מוניטין רב יותר, וחתכו את שמות המחברים כדי להימנע מגילוי, בעוד אתרי ספאם נראים גם לנטרל תוכן בסיסי על מנת לשפר את הקישורים שלהם. כיוון שכך, נראה שמדד זה הגיוני.
בהערות נוספות, פייסבוק אומרת כי אתרים שאין להם אלמנטים אלה יכולים לראות ירידה בטווח ההגעה:
- בהיקף Bylines, כולל שם פרטי ושם משפחה או מידע נוסף מספיק על כתבים
- “Masthead” או עמוד “אודותינו” המפרט את מערכת העורכים
כמו בדיווח המקורי, קשה לחזות את ההשפעות, מכיוון שהיא גם מבוססת על מה שמשתמשים בודדים חולקים. אך אם ברצונך למקסם את טווח ההגעה לדף שלך, ייתכן שיהיה כדאי להעריך מחדש את רשימות הצוות שלך כדי להבטיח שאתה מספק שקיפות.
מעניין לקחת בחשבון גם כיצד שני האלמנטים ישחקו של פייסבוק ההפעלה בכרטיסיית החדשות הייעודית החדשה, שנמצאת בתהליך. כרטיסיית החדשות מדגישה את המפרסמים שנבחרו על ידי פייסבוק – כך שזה ייראה גם כדי להגביר את טווח ההגעה לדיווח מקורי מכובד, בנוסף למדדים המוגדרים אלו באלגוריתם.
הכלים המשולבים עשויים לסייע לפייסבוק לשפר את המיקוד שלה בדיווחים באיכות גבוהה יותר, ובכך לשפר את זרימת המידע האמין דרך הרשת שלה.
בנוסף לשינויים, פייסבוק פרסמה גם סקירה חדשה בת 14 עמודים על אופן הפעולה של עדכון החדשות ביחס לתכני חדשות.
המדריך כולל מגוון הערות ותובנות, שיכולות לעזור להבנה טובה יותר של תהליך ההפצה של News Feed, תוך התמקדות מסוימת בתכני חדשות.
כך, לפי פייסבוק אנחנו רואים את תוכן שאנחנו רואים בניוז פיד:
כדי לחבר אותך לתוכן הרלוונטי והמשמעותי ביותר שלך
בעדכוני החדשות, אנו בודקים תחילה את כל הפוסטים החדשים מחברים, משפחה ודפים שאתה
עוקב אחריהם. אנו קוראים למלאי הזמין הזה. כל אדם קובע ברובו את
המלאי שלו על ידי בחירת הפרופילים, העמודים והקבוצות שהם עוקבים אחריהם.
לאחר מכן אנו מנסים להבין את האותות על כל פיסת תוכן שלך
במלאי. אותות כמו: מי פרסם את הסיפור הזה? מתי פרסמו את זה? מי
אעיר על זה? נסביר את האותות הללו ביתר פירוט בסעיף הבא.
בהתבסס על אותם אותות, אנו מבצעים תחזיות לכל אדם בפייסבוק, כדי
לקבוע עד כמה כל פיסת תוכן תהיה חשובה להם.
כל התחזיות הללו מסתכמות בציון רלוונטיות יחיד, וזה הטוב ביותר שלנו
הניחוש לגבי מידת ההתעניינות של אנו חושבים שכל אדם יהיה באותו פיסת תוכן.
תוכן עם הציון הגבוה ביותר יופיע גבוה יותר בעדכוני החדשות שלך. מה
שמדרג אותך גבוה יותר עשוי להיות נמוך יותר עבור אחרים מכיוון שלכל אדם יש
העדפות שונות שקובעות את המלאי, האותות והתחזיות שלו.
הנה שוב קישור למסמך המקורי של פייסבוק>>
פייסבוק כוללת גם הערות על עדכוני אלגוריתמים שהשפיעו על טווח ההגעה לתוכן – למשל:
“בשנת 2018 הודענו כי עדכון החדשות יתעדף פוסטים המעוררים שיחות ואינטראקציות משמעותיות בין אנשים. משמעות הדבר היא כי עדכון החדשות מתעדכן פוסטים מחברים ומשפחה. שמייצרות שיחות בין אנשים מוצגות גבוה יותר בעדכון החדשות. “
כך שכאמור, פוסטים המניבים דיון יראו טווח הגעה רב יותר, גם אם הם לא מבוססים על דיווח מקורי.
“בשנים האחרונות הכנסנו איתותים נוספים כדי להראות לאנשים תוכן ששווה את זמנם וככל הנראה הם ימצאו משמעות. האותות החדשים הללו מפותחים באמצעות נתוני סקר כדי לחזות מה לאדם אכפת לו ביותר.”
פייסבוק מציינת בנוסף כי:
“אנו מתעדפים חדשות מקומיות כך שתוכל לראות נושאים שמשפיעים ישירות עליך ועל הקהילה שלך ולגלות מה קורה באזור שלך. אנו מזהים מפרסמים מקומיים כאלו שקוראים לוחצים עליהם על הקישורים אזור גיאוגרפי הדוק. “
שוב, לאור ההשפעות של COVID-19 על מפרסמי החדשות המקומיות, זה יכול להיות מפתח – יתכן שיהיו פחות חנויות חדשות מקומיות זמינות, אך אנשים עדיין ירצו חדשות על הנעשה באזורם. כתוצאה מכך, רבים מהמשתמשים הללו יפנו כעת לקבוצות פייסבוק מקומיות, שעלולות לראות בסופו של דבר ספקי חדשות מקומיים המפרסמים ישירות בפייסבוק, דרך קבוצות כאלה.
אולי זה העתיד של חדשות מקומיות – עלויות הפצה נמוכות יותר, באמצעות הפלטפורמות שמתחברות לרוב המשתמשים. יש גם אם כן האתגר של מונטיזציה, והפיכתה לאופציה עסקית בת-קיימא, אבל אולי דרך שיפור אפשרויות המודעה של, למשל, סטרימינג בשידור חי ותוכן מקוון, יכולה להיות דרך להפוך את העבודה הזו.
קשה לדעת, אך ברור שמפרסמים מקומיים נפגעו קשה על ידי COVID-19, ותהיה תקופה של התאמה מחדש לגבי אופן הפעולה של ספקי חדשות בהפצה קטנה יותר.
כיוון שכך, שינוי זה עשוי להיות רלוונטי יותר ויותר לסייע לקידום עיתונאים שעושים את העבודה.
אתה יכול להוריד את המדריך לפייסבוק “עדכוני חדשות היום” למפרסמים