gil sapir
Getting your Trinity Audio player ready...
|
היי, בטח ראית שבחמישי האחרון המניה של מטא (פייסבוק) צנחה ב-26%
האם זה סימן לעזוב את הפלטפורמה שקיימת כבר מעל 18 שנה או שמה זה סתם פזיזות מצד המשקיעים
לנטוש את הספינה?
אז לפני הכל בוא נשים את הדברים על השולחן!
פייסבוק לא הולכת למות (לא בעשור הקרוב לפחות)
ואיך אני יודע?
בואו נתחיל מהסיבה של למה הירידה האחרונה במניה של מטא הייתה לא רציונלית.
אבכן,
לפייסבוק עד לאותו היום היו למעל 2.1 מיליארד משתמשים פעילים בפלטפורמה ליום,
והייתה בריחה של קיצונית של כ- 500,000 איש שנטשו את פייסבוק לטובת טיקטוק סנאפ צ’אט וכד’,
רוב הקהל הינו קהל של גילאי 18-24, מה שגם גורם לכל העניין הזה להפוך להגיוני, כי בסה”כ הכל פייסבוק ממזמן כבר לא כלי “שעשוע” אלא פייסבוק הפכה בשנים האחרונות אפילו עוד לפני טיקטוק כן אחרי אינסטגרם לכלי תקשורתי שבו העם מדבר ומעלה שאילתות.
בצורה טבעית, כל מי שלא מעניין אותו שיח, ומחפש רק את ה”פאן” יעבור לאינטגרם או לטיקטוק.
כרגע המצב הוא שלפלטפורמה (פייסבוק) יש “רק” 1.95 מ’ משתמשים פעילים’ ולכן הדבר מתבטא בירידת המניה (הלא הגיונית) שלה.
המשקיעים מרגישים שפייסבוק עשתה את שלה בעולם ב18 שנים האחרונות, וחושבים לנתב את ההשקעות שלהם למקומות אחרים ולפלטפורמות מתעדכנות כי פייסבוק “לא הצליחה” לעשות זאת.
אבל…
אני רוצה לשאול אותך שאלה!
האם אתה מאמין בזה?
פייסבוק מתה?
אז אולי נבחן את הדברים כמו שהן כדי להבין שפייסבוק היא כאן כדי להישאר ולא נקפוץ למסקנות פזיזות.
כשאנחנו “הקהל המבוגר” נכנס לפייסבוק (25-65) יש כמה דברים שאנו עושים בפלטפורמה הזו ואין אותה בשום מקום אחר.
1. קבוצות (קהילות) שאנו עוקבים אחריהם בפייסבוק.
2. דעת קהל
3. שיתוף רגשות
4. קונצנזוס
בוא נפרק כל אחד מהם כדי להבין,
למה לעזאזל לעזוב את פייסבוק זו תהיה ההחלטה הכי גרועה בעולם מבחינתך:
1. קבוצות פייסבוק – פייסבוק היא הפלטפורמה היחידה שיש בה קבוצות (קהילות) של אנשים
שעושות בנושאים שונים, ושלמסדיה ישנה שליטה מלאה כל מה שקורה בקבוצה, מי שמנהל את הקבוצה יכול לקבל, להעיף, להעניש וכד’ חברי קבוצה שלא יתנהגו בהתאם לנהלים של הקבוצה, מה שיוצר אצל המח של הגולש?
אמינות.
מקום איכותי לשאלות שאלות
לקבל מבצעים
לשהות בפלטפורמה יותר זמן= לראות מודעות.
2. דעת קהל – בפייסבוק אנו רואים המון את הדעה של אנשים, בין אם מעלים את זה בפרופיל הפרטי שלהם, בקבוצה הוא בדף עסקי. בדומה למה שקורה נניח בטוויטר אבל בצורה לא מוגבלת ש טקסט.
אנשים יכולים לקרוא פוסטים ארוכים מאוד של גולשים, וככל שהגולש קורא יותר פוסטים ונשאר עליהם יותר זמן, אז הגולש יקבל יותר פוסטים שקשורים בנושא שהוא קרא ובאורך שהוא קרא.
נכון…
פייסבוק היא לא מקום של מידע “טהור” ויש המון שמסלפים ומנצלים את המערכת הזו לרעה,
ליצירת פרופילים מזוייפים להטעיות ציבור ועוד.
לא סתם ישנם אלפי פרופילים מזוייפים שנוצרים בכל מערכת בחירות וזאת כדי להשפיע על ציבור בוחרים מסויים לעשות פעולה, כמו שהיה עם ביבי, טראפ ומי לא?
3. שיתוף רגשות – פייסבוק זה עדיין המקום בו אנשים משתפים את אהבות שלהם, למשפחה בזוגיות ועוד, כותבים על זה בקיר האישי שלהם, ודואגים לעשות זאת יותר מאשר נניח באינסטגרם למשל, שזו פלטפורמה יותר חזותית כמו טיקטוק.
4. קונצנזוס – ראינו את זה למשל בקורונה, שכל פעם שהיו הפגנות נרחבות,
העלו אותם בווידאו לפייסבוק והם כמובן תפסו תאוצה בקרב צופים שצפו בווידאו האלה בשקיקה לתוכן וויראלי חם.
והסיבה שזה עובד בפייסבוק ולא בטיקטוק או באינסטה?
כי מדובר פה בתוכן שהוא לא רק וויראלי אלא שהוא מדבר על נושא שמדבר להמון אנשים במדינה.
לדוגמא..
אתם מכירים את הפיד ווידאו נכון?
לא פעם את גונבים שם עין כדי לראות את הווידאו החדש של שחר חסון (במידה ואתם רגילים לצרוך את התוכן שלו בפייסבוק) בצורה כזו שאתם יודעים שכל פעם שאתם תפתחו את הפיד ווידאו אתם תתקלו בסרטון שלו!
מדהים לא?
אבכן זה עובד בצורה כזו, בשונה מהפלטפורמה של טיקטוק שבנויה על סרטונים קצרים, בפייסבוק אתם יכולים לצפות בתוכן ארוך שאפילו יכול להגיע לשעה שלמה! (לא סתם פייסבוק היא מתחרה רשמית של יוטיוב)
ונחשו מה?
האלגוריתם יודע בדיוק כמה זמן צפיתם, במי צפיתם ולמה צפיתם ולכן, הוא יגיש לכם את התוכן שאתם ככל הנראה עם סיכוי גבוה לצרוך ולהישאר בפלטפורמה ולצרוך מודעות.
אז אחרי שבקצרה סיכמתי את ל אחד מה-4 פרמטרים שהופכים את פייסבוק לגדולה, וכן לפעמים גם למפחידה בעיקר בעתיד שצוקרברג רואה בה עם כל היקום של מטאוורס, פייסבוק היא עדיין כלי שהמון אנשים ישאירו את האפליקציה שלה פועלת וחיה, יצרכו תוכן,
והדבר שאותנו מעניין בעיקר ייצרכו מודעות שלנו.
אז אם חששת שפייסבוק גוססת או הולכת להפסיק להראות מודעות ממומנות,
חזור ל4 הסעיפים האלה תקרא אותם ואם יש לך חשש אפשר להשאיר תגובה כאן למטה ואענה עליה בשמחה.